گزارشات فصلی

47 / 100

گزارشات فصلی

 

گزارشات فصلی یک صورت حساب مالی است که در آن عملکرد شرکت در طول یک فصل (معمولاً سه ماهه) گزارش می‌شود.

این گزارش شامل درآمدها، هزینه‌ها، سود و زیان، جریان وجوه نقد و موارد دیگری است که به عملکرد شرکت در طول فصل مربوط می‌شوند.

گزارشات فصلی به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای تحلیلی برای سرمایه گذاران و مدیران شرکت ها محسوب می‌شوند و به آن‌ها این امکان را می‌دهند تا عملکرد شرکت خود را با پیش‌بینی‌ها و هدف‌ها مقایسه کنند و راهکارهای بهبود عملکرد را شناسایی کنند.

فاکتور هخامنش

 

گزارش فصلی چیست ؟

همه چیز درباره گزارش معاملات فصلی ، ماده ۱۶۹، پیمانکاران و حد نصاب گزارش معاملات فصلی مشمولان ماده ۱۶۹ قانون مالیاتی، بایستی در پایان هر فصل و در باره زمانی مقرر قانون،‌‌ از طریق سامانه معاملات فصلی  الکترونیکی ارسال شود .

 حد نصاب های ۵ درصد و ۱۰ درصد، جرایم، شیوه ارسال، موضوعاتی که باید رعایت شود، تفکیک اطلاعات و نحوه گزارش و موضوعاتی که پیمانکاران باید رعایت  کنند

فاکتور خدماتی چیست ؟


فاکتور خدماتی یا صورتحساب خدماتی، یک سند حسابداری است که مبلغ و توضیحاتی از خدمات ارائه شده به مشتری را در آن نشان می‌دهد.

به عبارت دیگر، فاکتور خدماتی اطلاعاتی در مورد خدمات ارائه شده، تاریخ ارائه خدمات، قیمت و مبلغ نهایی را برای مشتری نمایش می‌دهد.

این فاکتور می‌تواند به عنوان یک سند مالی برای پرداخت حق الزحمه و هزینه‌های خدمات استفاده شود.

کسب و کارهای کوچکی که به مشتریان خود خدمات حرفه ای ارائه میدهند، باید برای هر یک از خدمات خود فاکتوری دقیق تهیه کنند.

 این فاکتور باید شامل اطلاعاتی مهم درباره معاملات (همچون لیستی از خدمات ارائه شده، تاریخ پرداخت و کل مانده حساب فاکتور) باشد. یادگیری نحوه تهیه فاکتورهای حرفه ای از جمله تکنیک های حسابداری است که صاحبان کسب و کارهای کوچک باید برای دریافت حق الزحمه و بایگانی اطلاعات فروش و سود خود، به آن مسلط باشند

گزارش فصلی

 
 
 

مطالب مفید:

 
 
 
پخش ویدیو
روش محاسبه حق اولاد

روش محاسبه حق اولاد

87 / 100 قدرت گرفته توسط Rank Math SEO به دور از روش محاسبه حق اولاد قطعاً شما با عبارت حق اولاد درون فیش حقوقیتان

Read More »
درخواست مشاوره آنلاین

مشاوره تخصصی مطابق با نوع شغل و فعالیت شما توسط کارشناسان ما

یک پاسخ

  1. لورم ایپسوم یا طرح‌نما (به انگلیسی: Lorem ipsum) به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *