نحوه دریافت گواهی ارزش افزوده

نحوه دریافت گواهی ارزش افزوده

خلاصه از نحوه دریافت گواهی ارزش افزوده

نحوه دریافت گواهی ارزش افزوده

75 / 100

گواهی ارزش افزوده، برگه ای است که توسط سازمان امور مالیاتی هر ۶ ماه الی ۱ سال برای افراد واجد شرایط صادر می گردد. اما باید توجه داشته باشید که این گواهی ها دارای تاریخ انقضا هستند و اگر تاریخ آن ها بگذرد، باید اقدام به تمدید آن نمایید.

بسیاری از افراد ممکن است این اقدام را پشت گوش بیندازند اما باید بگوییم فروشندگان ملزم به ارائه گواهینامه ارزش افزوده به مشتری های خود هستند و حتماً باید این گواهی را در اختیار داشته باشند تا مشکلی از این بابت برایشان به وجود نیاید. اگر می خواهید با نحوه دریافت گواهی ارزش افزوده آشنا شوید و از صفر تا صد آن آگاه گردید، به شما پیشنهاد می دهیم تا انتهای مقاله با ما همراه بمانید و مطالب را با دقت مورد مطالعه و بررسی تان قرار دهید.

گواهی ارزش افزوده چیست؟

ممکن است عده ای از افراد با خود بپرسند نحوه دریافت گواهی ارزش افزوده چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم افراد هنگامی که از گواهی ارزش افزوده برخوردار باشند، اجازه دریافت مبلغ بیشتر به عنوان ارزش افزوده از مشتری ها را دارند. به عبارت کلی می توان گفت گواهی ارزش افزوده یک مجوز برای دریافت هزینه بیشتر از مشتری ها است که فروشندگان باید حتماً به دریافت آن بپردازند تا مشکلی از بابت مالیات برایشان به وجود نیاید.

در غیر این صورت ممکن است پرداخت مالیات به عهده خود فروشنده باشد و ضررهای زیادی را از این بابت ببیند. به همین خاطر توصیه ما به شما این است تا از نحوه دریافت گواهی ارزش افزوده آگاه باشید و از پیچ و خم آن اطلاع کافی داشته باشید.

برای دریافت گواهی ارزش افزوده چه مدارکی لازم است؟

برای آنکه بتوانید به دریافت گواهی ارزش افزوده از سازمان مربوطه بپردازید باید مدارک مشخصی را به سازمان ارائه دهید تا گواهی پس از بررسی مدارک به شما ارائه گردد. دقت داشته باشید اگر هر یک از این مدارک ناقص باشند، شما قادر به دریافت گواهی نامه ارزش افزوده نخواهید بود. به همین خاطر به شما پیشنهاد می دهیم تا این موضوع را حائز اهمیتتان قرار دهید و مدارک را به طور کامل ارائه دهید. این مدارک به شرح زیر می باشند:

  • کد اقتصادی
  • وکالت نامه
  • کپی مدارک شناسایی اعضای شرکت
  • ادرس و کد پستی پیمانکار
  • کد پستی دفتر و محل کار
  • گواهی فعالیت یا نام شرکت در سامانه رتبه بندی

برای دریافت گواهی ارزش افزوده چه مدارکی لازم است؟

بیشتر بخوانید

اموزش دریافت گواهی ارزش افزوده

حال که تا این قسمت از مقاله نحوه دریافت گواهی ارزش افزوده با ما همراه شده اید، می خواهیم موزش کامل این اقدام را برایتان شرح دهیم. تمامی فروشندگان برای آنکه بتوانند گواهی ارزش افزوده را برای خود تهیه کنند می بایست در ابتدا به دریافت گوهی ارزش افزوده شرکت شان را تهیه کنند. برای این اقدام کافی است مراحل زیر را طی کنید:

·         مرحله اول

در مرحله اول از نحوه دریافت گواهی ارزش افزوده باید به سامانه امور مالیاتی مراجعه کرده و کد عبور و نام کاربری تان را به طور کامل وارد نمایید. دقت داشته باشید اگر اطلاعات را به نادرستی داخل سامانه وارد کنید، ممکن است قادر به دریافت گواهی ارزش افزوده نباشید و مشکلات متعددی از این بابت برایتان به وجود آید. هنگامی که اطلاعات را وارد کردید صفحه ای برای شما باز می شود که در قسمت راست گزینه ای به نام ثبت نام گواهی ارزش افزوده وجود دارد. برای ادامه مراحل باید بر روی این گزینه کلیک نمایید.

·         مرحله دوم

پس از آنکه بر روی گزینه ای که گفتیم کلیک کردیم صفحه جدیدی برای شما باز خواهد شد که باید اطلاعات مربوطه و خواسته شده را در آن به درستی وارد نمایید و پس از آن در روی گزینه ثبت کلیک کنید تا تمامی اطلاعات گفته شده در سامانه درج شود.

هنگامی که این مرحله را طی کرده که رسیدی به شما ارائه می گردد حتماً توجه داشته باشید که باید این رسید را تا زمان دریافت گواهی ارزش افزوده شرکت خود نگهداری کنید. چرا که در آینده به آن نیاز خواهید داشت برای آگاهی از نحوه دریافت گواهی ارزش افزوده به طور کامل در ادامه مطلب با ما همراه بمانید.

·         مرحله سوم

پس از آنکه مراحل فوق را با موفقیت پشت سر گذاشتید، باید منتظر بمانید تا کارشناسان اطلاعات شما را مورد بررسی قرار دهند و پس از تایید آن گواهی ارزش افزوده را برایتان صادر نمایند.

دقت داشته باشید که بر روی گواهی ارزش افزوده تاریخ انقضا وجود دارد که حتماً باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید و پس از گذشت تاریخ آن مجدداً اقدام به دریافت گواهی نمایید.

اعتبار گواهی ارزش افزوده

حال که با نحوه دریافت گواهی ارزش افزوده آشنا شده اید باید از اعتبار آن آگاه باشید تا بتوانید هر چند وقت یکبار به تمدید آن بپردازید. معمولاً تاریخ استفاده از این گواهی ها ۶ ماه الی یک سال اعلام می گردد که شما می توانید مدت زمان آن را در سامانه مشاهده کرده و مورد بررسیتان قرار دهید تا اگر احیاناً تاریخ گواهی گذشته بود سریعاً اقدام به دریافت و تمدید آن نمایید.

 

اعتبار گواهی ارزش افزوده

سخن پایانی

همانطور که تا به این قسمت از مقاله متوجه شده اید نحوه دریافت گواهی ارزش افزوده بسیار آسان است و افراد با کمی تلاش می توانند در کمترین زمان ممکن گواهینامه ارزش افزوده شرکت خود را دریافت کرده و از آن در امور مالیاتیشان استفاده نمایند.

به همین خاطر در این قسمت از مقاله نحوه دریافت گواهی ارزش افزوده مجموعه هخامنش سعی کردیم تا شما را به طور کامل و جامع با این موضوع آشنا کنیم. امیدواریم با مطالعه مطالب فوق توانسته باشید سوالات و ابهامات ذهن خود را نسبت به این موضوع برطرف کرده و در صورت تمایل به دریافت مشاوره های رایگان از مجموعه هخامنش بپردازید.

درخواست مشاوره آنلاین

مشاوره تخصصی مطابق با نوع شغل و فعالیت شما توسط کارشناسان ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *