مهلت ارسال صورتحساب در سامانه مودیان

مهلت ارسال صورتحساب در سامانه مودیان

خلاصه از مهلت ارسال صورتحساب در سامانه مودیان

مهلت ارسال صورتحساب در سامانه مودیان

86 / 100

مودیان مالیاتی لازم است برای جلوگیری از جریمه هایی که احتمال دارد به آن ها تعلق بگیرد با موضوع مهلت ارسال صورتحساب در سامانه مودیان آشنایی لازم را داشته باشند. این مهلت معمولا برای افراد حقیقی 1 دی ماه و برای افراد حقوقی 1 مهرماه می باشد. صورتحساب های مالیاتی به صورت الکترونیکی ثبت می شوند، ارسال به موقع آن ها باعث می شود تا از جریمه های سنگین مالیاتی جلوگیری می کند. در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

آخرین مهلت ارسال صورتحساب در سامانه مودیان

باید توجه داشته باشید زمانی که آخرین مهلت ارسال صورتحساب در سامانه مودیان اعلام می شود نسبت به آن بی تفاوت نباشید زیرا تاخیر در ارسال صورتحساب ها ممکن است منجر به جریمه های سنگین مالیاتی شود. جرائمی که در رابطه با عدم ارسال صورتحساب مالیاتی وجود دارد به دو دسته تقسیم می شود.

  • جرایم عدم ارسال صورتحساب الکترونیکی: زمانی که با قیمت گذاری کالا از ارسال صورتحساب مالیاتی اجتناب کنند به میزان 1 درصد از میزان فروشی که انجام داده اند یا به مفدار دو میلیون هر کدام که بیشتر باشند جریمه می شوند.
  • جرایم عدم اعلام مشکل در صدور صورتحساب الکترونیکی: در برخی موارد مودیان پس از تاریخ آخرین مهلت ارسال صورتحساب در سامانه مودیان، مودی با مشاهده ی ایرادات در ارسال یا صدور صورتحساب مواجه باشد باید در طی یک روز آن را به سازمان امور مالیاتی گزارش کند. در غیر این صورت جریمه ای که برای مودیان در نظر گرفته می شود معادل یک درصد از صورتحساب می باشد، در برخی موارد هم یک میلیون در نظر می گیرند، جریمه معمولا بر مبنای موردی است که مقدار آن بیشتر است.

اهمیت ارسال نوع صحیح صورتحساب الکترونیکی

یکی دیگر از مواردی که در زمینه مهلت ارسال صورتحساب در سامانه مودیان از اهمیت زیادی برخوردار است شیوه صحیح ارسال صورتحساب می باشد. صورتحساب های ارسال شده باید دارای ویژگی های زیر باشند.

  • برخورداری از شفاقیت مالی
  • ثبت سوابق ترکنش های انجام شده
  • در نظر گرفتن اعتبار مالیاتی
  • ثبت کردن داده ها به صورت دقیق بر اساس نوع کسب و کار

نکته ی دیگر اینکه سامانه امور مالیاتی این امکان را دارد بر اساس اطلاعات درج شده مالیاتی را که به شما تعلق می گیرد به شکل دقیق محاسبه کند.

بیشتر بخوانید

اهمیت ارسال نوع صحیح صورتحساب الکترونیکی

روش های ارسال صورتحساب الکترونیکی به طور صحیح

در ادامه مهلت ارسال صورتحساب در سامانه مودیان باید به این نکته توجه کنیم که ارسال صورتحساب به روش های مختلفی انجام می گیرد.

  • روش مستقیم: در این روش مودیان می توانند صورتحساب خود را با استفاده از نرم افزارهای مخصوص به سامانه مودیان ارسال کنند.
  • روش غیرمستقیم: در این روش مودیان می توانند پیش از پایان آخرین مهلت ارسال صورتحساب در سامانه مودیان صورتحساب می توانید آن را به روش غیرمستقیم ارسال کنید. در این روش مودیان می توانند با کمک شرکت های مورد اعتماد با کلید یا بدون کلید خصوصی صورتحساب خود را ارسال کنند. نکته ی دیگر اینکه مودیان می توانند ارسال صورتحساب خود را به وسیله سامانه های دولتی با استفاده از روش الکترونیکی اقدام کنند.

نکات مهم در ارسال صورتحساب الکترونیکی

هنگامی که آخرین مهلت ارسال صورتحساب در سامانه مودیان از سمت سازمان امور مالیاتی اعلام می شود، لازم است مودیان نکاتی را مد نظر داشته باشند تا از جریمه های مالیاتی جلوگیری کنند. در ادامه برخی از مهمترین نکات را می آوریم.

  • اولین نکته این که در هنگام ارسال صورتحساب باید به دقت لازم را داشته باشید و داده ها، اطلاعات و الگوی صورتحساب را به شکل صحیح انتخاب نمایید.
  • مودیان مالیاتی موظف هستند برای پیشگیری از جریمه ی ناشی از عدم ارسال صورتحساب های الکترونیکی آن ها را در مدت زمانی که مشخص شده است ارسال نمایند. دقت داشته باشید که مهلت ارسال صورتحساب در سامانه مودیان تا یک هفته بعد از تاریخی است که بخشنامه ارسال شده است.
  • لازم است مودیان مالیاتی با انواع صورتحساب ها آشنایی داشته باشند و فرایند ارسال را بر اساس ماهیت و موضوع که وجود دارد را انجام دهند. سپس اقدام به ارسال نوع صورتحساب کنند.

ارسال صورتحساب در سامانه مودیان

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم اصلی ترین چالشی که در میان مودیان مطرح می باشد نحوه ی ارسال صورتحساب مالیاتی به سازمان امور مالیاتی می باشد. توجه داشته باشید عدم توجه به تاریخ مهلت ارسال صورتحساب در سامانه مودیان باعث می شود که مودیان مشمول جریمه های سنگینی قرار بگیرند. همانطور که می دانید برای ارسال این صورتحساب ها یک مدت زمان مشخص را در نظر می گیرند، که مودی موظف است بر اساس آن پس از انجام مراحل ثبت نام نسبت به ارسال صورتحساب اقدام نماید.

در برخی موارد مودیان به دلیل عدم آگاهی موفق به انجام این فرایند نمی باشند، بنابراین می توانند از شرکت های معتمد کمک بگیرند. همه ی مودیانی که مشمول قانون پرداخت مالیات هستند موظف هستند که در این سامانه ثبت نام کنند. همه ی ما به این موضوع آگاهی داریم که پرداخت دقیق و به موقع مالیات در سیستم اقتصادی هر دولتی تاثیر زیادی دارد. بنابراین مودیان موظف هستند که نسبت به پرداخت به موقع مالیات اقدامات لازم را انجام دهند.

بر همین اساس است که سازمان امور مالیاتی به وضع قوانینی با هدف راه حل برای مشکلات پرداخت نکردن مالیات اقدام کرده است، این قوانین باعث می شود مودیان مالیات خود را به موقع پرداخت کرده و از فرارهای مالیاتی جلوگیری شود. در هر کشوری از تعیین جرائم به عنوان ضمانت اجرایی برای اجرای قوانین مالیاتی استفاده می کنند. وجود این جریمه ها باعث می شود افراد به قوانین بیشتر توجه کنند.

ارسال صورتحساب در سامانه مودیان

سخن پایانی

در این مطلب به اهمیت ارسال به موقع صورتحساب در مدت زمان مقرر مهلت ارسال صورتحساب در سامانه مودیان پرداختیم. با توجه به اینکه پرداخت مالیات یک امر بسیار مهم است و عدم ارسال صورت حساب منجر به جریمه های مالیاتی می شود، باید نسبت به آن توجه زیادی مبذول دارید. در صورت عدم اگاهی نسبت به فرایند ارسال صورتحساب می توانید از شرکت هایب معتمد در این زمینه نظیر تیم هخامنش کمک بگیرید، نسبت به ارسال صورتحساب های مربوطه اقدامات لازم را انجام دهید.

درخواست مشاوره آنلاین

مشاوره تخصصی مطابق با نوع شغل و فعالیت شما توسط کارشناسان ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *