جرایم مالیاتی سامانه مودیان ؛ شرایط بخشودگی و بخشنامه

جرایم مالیاتی سامانه مودیان ؛ شرایط بخشودگی و بخشنامه

خلاصه از جرایم مالیاتی سامانه مودیان ؛ شرایط بخشودگی و بخشنامه

جرایم مالیاتی سامانه مودیان ؛ شرایط بخشودگی و بخشنامه

آیا شما می خواهید، درباره جرایم مالیاتی سامانه مودیان بیشتر اطلاعات کسب کنید! برای این کار بایستی در سامانه ای به نامِ مودیان ثبت نام بنمایید. ولی برای بسیاری از شماها سؤالاتی عجیب و غریب به وجود می آید. شاید که این سؤالات دربرگیرنده جریمه ثبت نام در این سامانه و یا ارسال ننمودنِ صورتحساب باشد! علاوه بر این ها مودیان غالباً دلواپس عدم همراهی با چنین قوانینی بوده و نمی دانند، چه عواقبی در انتظار آن ها خواهد بود.

به همین خاطر ما در طول این مطلب از هخامنش تصمیم‌ گرفته ایم شما را با چنین جرایمی و شرایط بخشودگی و بخشنامه آشنا نماییم. لطفاً با ما در ادامه این مطلب از خود همراه باشید.

آماده ارائه کلیه خدمات فاکتور رسمی به تمامی مراکز و ارگانها و شرکت های خصوصی و دولتی

جریمه مربوط به عدم عضویت در سامانه مودیان

نکته جالب توجه این که یک تبصره به ماده (2) قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان در سالِ پیش افزوده شد. این تبصره مربوط به عدم عضویت در سامانه مودیان بود. پس یکی از جرایم مالیاتی سامانه مودیان همان ثبت نام نکردنِ در این سامانه می باشد؛

  1. یکی از این جریمه ها شامل دوبرابر مالیات و عوارض پرداخت نشده از جانب مودیان است. یا آن ها باید یک میلیون تومان وجه نقد بپردازند.
  2. حال اگر که مودیان بنابر دلایل گوناگون چون؛ ثبت نام نکردنِ در این سامانه، بهره گیری نمودن از حافظه مالیاتی سایرین، یا آنکه استفاده ننمودنِ از حافظه مالیاتی خود، به عنوان عامل جرم شناخته شوند، محکوم می شوند. به عبارتی در چنین جرایم مالیاتی سامانه مودیان باید بیست میلیون ریال جریمه پرداخت شود. علاوه بر این ها از مزایایی چون؛ بخشودگی مالیاتی مودیان محروم می شوند.

نکته جالب توجه این که معمولاً پرداخت بیست ميليون ريال اجراء نشده و به جای آن ده درصد از کل فروش مودیان دریافت می شود. پس توصیه ما به شما این است، که حتماً جهتِ ثبت نام در این سامانه اقدام بنمایید. مسلماً این گونه شما از بروز مشکل در آینده ای نه چندان دور پیش گیری خواهید کرد.

جریمه مربوط به عدم عضویت در سامانه مودیان
#image_title

جریمه مربوط به اعلام نکردنِ شماره حساب بخش اقتصادی

یک نکته بسیار مهم در ارتباط با امور مالیاتی وجود دارد. آنهم اعلام ننمودنِ شماره حساب بخش اقتصادی به واسطه آن ها به واحد مالیاتی است. چنانچه که شما جهتِ اعلام این شماره حساب ها امتناع ورزید، به پرداخت جریمه ای بیست میلیون ریالی محکوم خواهید شد. البته امکانِ جایگزینی جریمه ده درصد از کل فروش با بیست میلیون ریال وجود دارد. همچنین شما در صورت اعلام ننمودنِ شماره حساب که یکی از جرایم مالیاتی سامانه مودیان است، از بخشودگی مالیاتی محروم می شوید.

البته باید توجه داشته باشید، که بنابر دادنامه ارائه شده از جانب دیوان عدالت اداری گردش حساب مودیان تحت عنوان درآمد محسوب نمی شود. ولی چنانچه که شما اطلاعات حساب بانکی خود را به درستی اعلام نکنید، این مسئله توسطِ اداره مالیاتی بررسی می ‌‌شود.

و اگر با بررسی حساب های بانکی شما بازهم ابهاماتی وجود داشته باشد، به عنوان کتمان درآمد شما محسوب شده و به عنوان یک جرم گریبان گیر شما می شود. بنابراین توجه داشته باشید، که باید به قوانین مالیاتی کشور احترام بگذارید.

جریمه مربوط به ارسال نکردن صورتحساب الکترونیکی

حال اگر که شما به چنین جرمی از جرایم مالیاتی سامانه مودیان مرتکب بشوید، باید بیست میلیون ریال جریمه پرداخت کرده یا ده درصد از کل فروش خود را به اداره مالیاتی کشور بپردازید.

جریمه مربوط به ارسال نکردن صورتحساب الکترونیکی
#image_title

جریمه مربوط به ارائه ننمودنِ صورتحساب چاپی

گاهی اوقات شما مرتکب جرمی به عنوان ارائه ننمودنِ صورتحساب چاپی می شوید. در این هنگام باید جریمه ای معادل دو درصد پرداخت نمایید. البته شما می توانید، به عنوان جریمه مبلغ صورتحساب را بپردازید.

جریمه مربوط به اعلام نکردن تعطیلی واحد صنفی

یعنی این که شما تعطیلی موقت و یا دائمی واحد صنفی خود را به اداره مالیاتی کشور اعلام ننمایید. در صورت ارتکاب به چنین جرمی شما باید یک درصد از مبلغ فروش محصولات خود را که گزارش نکرده اید، به اداره مالیاتی بپردازید.

پس ما می توانیم، به چنین نتیجه ای دست پیدا کنیم، که؛ اگر که این قوانین به صورت عادلانه و دقیق اجراء بشود، مشکلات بسیاری به وجود خواهد آمد. ما چه کار کنیم؟ چگونه می توانیم، خود را نجات بدهیم!

بیشتر بخوانید: صدور فاکتور رسمی

شرایط بخشودگی جرایم مالیاتی سامانه مودیان

حال سازمان مالیات به واسطه ی ارائه بخشنامه ای شرایط مربوط به بخشودگی جرایم مالیاتی سامانه مودیان را اعلام نمود. ما این بخشنامه را در قسمت زیر بررسی خواهیم کرد. لطفاً با ما در ادامه این مطلب از خود همراه باشید.

  1. آن دست از مودی عزیز که فعالیت هایی در زمینه پیمانکاری دارد. حال باید صورتحساب هایی را در دوره هایی تعیین شده به اداره مالیات ارائه بنمایند. لذا تا به امروز هیچ گونه صورتحسابی را نفرستاده اند. اگر که شما هم جزئی از این دست افراد هستید، با اجازه اداره کل و با دریافت شناسه یکتا حافظه مالیاتی امکانِ بخشودگی را دارید.
  1. اگر که جرایم مالیاتی سامانه مودیان شما به دلیل توقف فعالیت های خود است. در این هنگام شما صورتحسابی را ارائه نمی نمایید، در چنین شرایطی به اذن اداره کل امکان معافیت از مالیات را دارید.
  2. شمایی که در حال آماده نمودنِ سامانه جهتِ صدور صورتحساب الکترونیکی خود می باشید. اگر که تعهدی برای دریافت شناسه یکتا حافظه مالیاتی ارائه بنمایید، باید طی سی روز این کار را انجام بدهید.

به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید، که باید برای بخشودگی جرایم مالیاتی سامانه مودیان به تعهدات خود عمل کنید. علاوه بر این ها بخشنامه مذکور برای تمدید فراخوان نمی باشد. پس جرایم مربوط به قانون پایانه فروشگاهی بر مودیان اعمال می گردد.

آیا جرایم سامانه مودیان دارای قوانین بخشودگی است؟

بخشودگی جرایم مالیاتی سامانه مودیان مسئله ای بسیار مهم و اساسی می باشد. این بخشودگی ها درون سامانه مودیان به دو شرط قابل انجام خواهد بود. نخستین شرطی که وجود دارد، اعلام داشتنِ وجه جریمه ثابت طی هر سال به واسطه بانک مرکزی می باشد. البته این جرایم باید با توجه به نرخ تورم باشد! حال دوّمین شرط در این زمینه مربوط به محدوده بخشودگی توسطِ سازمان امور مالیاتی است. در واقع اداره مالیات حداکثر می تواند، تا به پنجاه درصد از جریمه ها را ببخشد.

آیا جرایم سامانه مودیان دارای قوانین بخشودگی است؟
#image_title

سخن آخر

دوستان عزیز ما در طول این مطلب از خود به بررسی جرایم مالیاتی سامانه مودیان پرداختیم. همانطور که خواندید، جرایم مربوط به هریک از تخلفات مالیاتی با یکدیگر متفاوت است. البته جرایم مالیاتی درون چنین سامانه هایی به سختی بررسی می شود. همچنین بخشودگی ها با قوانین غیرقابل تحملی اجراء می شود. پس توصیه ما به شما این است، که کاملاً منظم صورتحساب خود را ثبت نموده و بفرستید.

درخواست مشاوره آنلاین

مشاوره تخصصی مطابق با نوع شغل و فعالیت شما توسط کارشناسان ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *