ارائه فاکتور رسمی به فروشندگان عینک های آفتابی و لنزهای تماسی

ارائه فاکتور رسمی به فروشندگان عینک های آفتابی و لنزهای تماسی

خلاصه از ارائه فاکتور رسمی به فروشندگان عینک های آفتابی و لنزهای تماسی

ارائه فاکتور رسمی به فروشندگان عینک های آفتابی و لنزهای تماسی

در این میان برخی از مجموعه ها و شرکت ها در صدد ارائه فاکتور رسمی به فروشندگان عینک های آفتابی و لنزهای تماسی برآمده اند تا، به این مجموعه ها در ارائه و صدور فاکتور های رسمی بر روی کلیه فعالیت های تجاری خود نمایند. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

کلیه فروشندگان عینک های آفتابی، طبی و لنزهای تماسی از جمله مشاغلی هستند که، باید نسبت به صدور فاکتور های رسمی اقدام کنند. فاکتور رسمی نوعی فاکتور است و مبین صحت و سقم معامله صورت گرفته توسط فعالان در این اصناف می باشند.

آماده ارائه کلیه خدمات فاکتور رسمی به تمامی مراکز و ارگانها و شرکت های خصوصی و دولتی

فاکتور رسمی چیست؟

در این بخش از مبحث ارائه فاکتور رسمی به فروشندگان عینک های آفتابی و لنزهای تماسی به بیان شرح مختصری از فاکتور رسمی و موارد کاربردی آن خواهیم پرداخت. برای فاکتورهای رسمی تعاریف گوناگون و گسترده ای ارائه شده است.

به طور مختصر و مفید می توان گفت صدور فاکتور رسمی برای تبیین صحت معامله است. هنگامی که، دو شخص حقیقی و یا حقوقی اقدام به انجام معامله ای می نمایند؛ بایستی این معامله به طور رسمی بر روی فاکتور قید شود. تنها در این حالت است که، حقوق دو طرف محفوظ خواهد ماند.

صدور این نوع فاکتورهای رسمی باید طبق برخی از نکات و اصول قرار داده شده توسط وزارت اقتصاد و دارایی صورت بگیرد. امروزه می توان شاهد تنوع در نرم افزار های حسابداری صادر کننده فاکتور های رسمی بود. به این ترتیب، افراد به راحتی قادر به کنترل کلیه معاملات تجاری و گردش های مالی خود می باشند.

صنف فروشندگان عینک های آفتابی و لنزهای تماسی نیز بایستی نسبت به صدور فاکتور رسمی بر روی کلیه خرید و فروش های خود نمایند. بدین منظور، مجموعه هخامنش در مقام یک مجموعه فعال در این حوزه قادر به ارائه فاکتور رسمی می باشد.

 

چه نوع فاکتوری مورد تایید اداره دارایی است؟

در این قسمت از مبحث ارائه فاکتور رسمی به فروشندگان عینک های آفتابی و لنزهای تماسی فاکتورهای مورد تایید اداره دارایی، شرایط و ضوابط درج آن ها را، مورد بررسی قرار می دهیم. هر فاکتور بایستی دارای یک سری ویژگی و خصوصیات باشد که، مورد تایید اداره دارایی قرار گیرد.

انجام هر معامله خرید و فروش و رد و بدل نمودن فاکتورهای رسمی با مهر و امضا هر یک از طرفین می تواند این فاکتور را، به اداره دارایی به عنوان مستندات ارائه دهد. در صورت تایید این گونه فاکتورها توسط اداره دارایی می توان از آنها به عنوان فاکتور رسمی یاد نمود.

به طور کلی و طبق ماده ۱۹ قانون امور مالیاتی هرگونه هزینه ای که، صورت می گیرد و برای آن مستندات قانونی همچون فاکتور رسمی و معتبر وجود داشته باشد؛ توسط اداره دارایی مورد تایید قرار می گیرد. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد مستندات مورد قبول دارایی می توانید به ماده ۱۴۸ قانون مالیاتی رجوع نمایید.

بنابر این به هنگام ارائه این فاکتور و دیگر ارگان های مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده بایستی با کلیه این نکات و همچنین، مستندات و مدارک مورد تایید اداره دارایی آشنایی کافی را، داشته باشید.

چه نوع فاکتوری مورد تایید اداره دارایی است؟
#image_title

 

چه مشاغلی ملزم به استفاده از فاکتورهای رسمی می باشند؟

در این بخش از مبحث ارائه فاکتور رسمی به فروشندگان عینک های آفتابی و لنزهای تماسی به بررسی حرفه ها و مشاغلی که، ملزم به استفاده از فاکتورهای رسمی هستند می پردازیم. کلیه حرفه ها و مشاغلی که، بایستی صورت های مالی خود را، به اداره دارایی ارائه دهند ملزم به استفاده از فاکتورهای رسمی می باشند.

بنابراین می توان گفت کسب و کارهایی که، هم زیر نظر قانون مالیات بر ارزش افزوده فعالیت می نمایند و هم بایستی فعالیت های خود را، به اداره دارایی ارجاع نمایند بایستی مجهز به فاکتورهای رسمی باشند و بر روی کلیه فعالیت ها و داد و ستدهای خود فاکتور رسمی ارائه نمایند.

صرف نظر از مقیاس بنگاه اقتصادی کوچکی و بزرگی آن، کلیه بنگاه های مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده ملزم به ارائه فاکتور رسمی هستند. فاکتورهای رسمی حداقل در دو نسخه تهیه و گردآوری می شود که، یک نسخه به خریدار داده می شود و نسخه دیگر توسط فروشنده به عنوان مستندات معاملاتی به اداره دارایی ارائه می شود.

اصنافی مانند فروشندگان عینک و لنز نیز جزو این مشاغل طبقه بندی می شوند و باید نسبت به ارائه فاکتور رسمی بر روی کلیه فعالیت های تجاری خود اقدام نمایند. بر همین اساس مجموعه هخامنش اقدام به ارائه اینگونه فاکتور رسمی نموده است.

چه مشاغلی ملزم به استفاده از فاکتورهای رسمی می باشند؟
#image_title

 

منظور از مالیات بر ارزش افزوده چیست؟

در ادامه مطلب ارائه فاکتور رسمی به فروشندگان عینک های آفتابی و لنزهای تماسی مالیات بر ارزش افزوده را، از لحاظ قانون امور مالیاتی شرح می دهیم. فرض کنید یک بنگاه اقتصادی و یا یک فروشگاه اقدام به خرید یک محصول می نماید تا، پس از مدتی با افزودن مبلغی به عنوان سود آن را، به فروش برساند.

مالیات بر ارزش افزوده به نرخ ما به التفاوت بین هزینه خرید این کالا و هزینه فروش آن تعلق می گیرد. در واقع مالیات بر ارزش افزوده یک نوع مالیات غیر مستقیم است و با مالیات پایان دوره مالی کاملاً متفاوت است. به عبارت دیگر می توان گفت که، مالیات بر ارزش افزوده از سود خالص هر معامله دریافت می شود.

مالیات بر ارزش افزوده در مدت زمان پرداخت و موعد پرداخت با مالیات های پایان دوره متفاوت است. به هنگام ارائه این فاکتور بایستی از موعد مقرر پرداخت مالیات بر ارزش افزوده این بنگاه ها نیز اطلاع داشته باشید.

مشاغلی مانند شرکت های حمل و نقل، شرکت های تجاری و بازرگانی، عرضه کنندگان محصولات داخلی و خارجی، فروشندگان مواد غذایی، رستوران ها و چایخانه ها، فعالان در تالارهای پذیرایی همگی از جمله بنگاه هایی هستند که، مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده می باشند.

طبق قوانین مصوبه اداره دارایی مالیات بر ارزش افزوده بایستی هر سه ماه یکبار از طرف این مشاغل به اداره دارایی پرداخت و وصول شوند. همچنین، از طرف اداره دارایی مدت زمانی حدود دو هفته ای جهت مهلت پرداخت این مالیات در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: ارائه فاکتور رسمی به نمایشگاه داران خودرو

کلام پایانی

در مبحث ارائه فاکتور رسمی به فروشندگان عینک های آفتابی و لنزهای تماسی که به همت کارشناسان مجموعه هخامنش جمع آوری شده است؛ با قانون مالیات های ارزش افزوده این بنگاه های اقتصادی آشنا شدیم و همچنین دریافتیم که، چه نوع بنگاه هایی بایستی اقدام به ارائه فاکتورهای رسمی نمایند.

در صورتی که، شما نیز صاحب کسب و کاری در رابطه با انواع فروشگاه های عینک و لنزهای تماسی و غیره هستید؛ می توانید به راحتی و با مراجعه به مجموعه هخامنش اقدام به صدور فاکتورهای رسمی نمایید.

درخواست مشاوره آنلاین

مشاوره تخصصی مطابق با نوع شغل و فعالیت شما توسط کارشناسان ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *