ارائه فاکتور رسمی به صاحبان دفاتر خدمات الکترونیکی

ارائه فاکتور رسمی به صاحبان دفاتر خدمات الکترونیکی

خلاصه از ارائه فاکتور رسمی به صاحبان دفاتر خدمات الکترونیکی

ارائه فاکتور رسمی به صاحبان دفاتر خدمات الکترونیکی

در این مقاله در مورد ارائه فاکتور رسمی به صاحبان دفاتر خدمات الکترونیکی صحبت خواهیم کرد.‌ دفتر خدمات الکترونیکی برای نهادهای مختلف مانند قضایی، شهرداری، دولتی و … فعالیت می کنند.

مالکین این دفاتر سامانه هایی را زیر نظر نهادهای دولتی در اختیار دارند، تا افراد متناسب با نیاز خود با مراجعه به این دفاتر مانند خدمات الکترونیک قضایی، شهری و … درخواست خود را به صورت الکترونیک ثبت نمایند. در این مقاله با ما باشید، تا نخست با وظایف دفاتر خدمات الکترونیکی آشنا شوید، سپس به ارائه فاکتور رسمی به صاحبان دفاتر خدمات الکترونیکی می پردازیم.‌

آماده ارائه کلیه خدمات فاکتور رسمی به تمامی مراکز و ارگانها و شرکت های خصوصی و دولتی

آشنایی با دفاتر خدمات الکترونیکی

در نخستین بخش از مقاله پیش از اینکه به نحوه ارائه فاکتور رسمی به صاحبان دفاتر خدمات الکترونیکی صحبت کنیم، شما را با این مراکز مدرن آشنا می کنیم‌. خدمات الکترونیکی شامل خدماتی می شود، که از طریق اینترنت درخواست ها، دعاوی و … مشتریان در سامانه های مخصوصی که توسط دفاتر خدمات الکترونیکی اداره می شود، ثبت می گردد.

در واقع در اینترنت سامانه هایی زیر نظر نهادهای مختلف مانند شهرداری وجود دارد، که مالکین دفاتر خدمات الکترونیکی خواسته ها و دعاوی مردم را در این سامانه ها وارد و به سازمان اصلی ارسال می کنند.

مزیت این مراکز این است، که بدون‌ معطلی و در زمان کوتاهی بدون مراجعه به نهاد اصلی در این دفتر درخواست خود را ثبت خواهید کرد. امتیاز این خدمات الکترونیکی از طرف نهادهای دولتی به افراد خاصی داده می شود؛ لذا سامانه ها فقط در اختیار این افراد قرار می گیرد.‌

رابطه مالکین دفاتر خدمات الکترونیک و مراجعه کنندگان نیز یک رابطه عرضه کننده و مشتری است، که بر بستر اینترنت استوار گشته است. مالکین این دفاتر نیز همانند سایر صنف های دیگر مجبور به پرداخت مالیات و عوارض هستند، برای اینکه تخلفی برای آنها ثبت نگردد باید فاکتور رسمی کسب و کار خود را به اداره دارایی تحویل دهند.‌

برای صدور فاکتور رسمی نیز باید به افراد متخصص و با تجربه و مسلط بر قوانین اساسی و امور مالی مراجعه کنند، تا یک سند رسمی بر اساس صورت حساب های مالی برای این دفاتر تنظیم شود. یکی از خدمات سایت هخامنش ارائه فاکتور رسمی به صاحبان دفاتر خدمات الکترونیکی است، که در ادامه بیشتر با این فاکتور آشنا خواهید شد.

آشنایی با دفاتر خدمات الکترونیکی
#image_title

آشنایی با فاکتور رسمی به صاحبان دفاتر خدمات الکترونیکی

حال که با دفاتر خدمات الکترونیکی و وظایف آنها آشنا شدید، در این بخش از مقاله شما را با نحوه ی ارائه فاکتور رسمی به صاحبان دفاتر خدمات الکترونیکی آشنا خواهیم شد‌. به طور کلی باید گفت فاکتور رسمی این مراکز هیچ تفاوتی با سایر فاکتورهای رسمی ندارد، اما نوع خدمات متفاوت است و مختص به دفاتر خدمات الکترونیکی می باشد.

در تعریف فاکتور رسمی باید گفت، که فاکتور یک سند تجاری است، که حاکی از فروش کالا یا خدمت می باشد و تمام اطلاعات طرفین و خدمات و کالاها در آن قید می گردد. فاکتور رسمی علاوه بر تعهد بر ارسال کالاها یا انجام خدمات، ارزش دیگری نیز دارد و آن شفاف سازی صورت حساب های مالی برای اداره دارایی و مالیات است.

از آنجایی که در سال های اخیر بر پرداخت مالیات تاکید بسیاری می شود، برای اینکه به فرار مالیاتی متهم نشوید، باید فاکتور فروش خود را به اداره مالیات ارسال نمایید، در صورت عدم ارسال فاکتور جرائم مالی زیادی را باید پرداخت نمایید.

سایت هخامنش با ارائه فاکتور رسمی به صاحبان دفاتر خدمات الکترونیکی شما را از این اتهام می رهاند، از سوی دیگر با در اختیار داشتن یک فاکتور رسمی و نگهداری آن در آرشیو حسابداری، امور مالی دفتر خود را بهتر می توانید کنترل و اداره نمایید.‌

بیشتر بخوانید: جرایم مالیاتی سامانه مودیان

 فاکتور رسمی به صاحبان دفاتر خدمات الکترونیکی چه اطلاعاتی دارد؟

در این بخش از مقاله ارائه فاکتور رسمی به صاحبان دفاتر خدمات الکترونیکی در مورد ویژگی های یک فاکتور رسمی و اطلاعات قید شده در آن صحبت خواهیم کرد.‌ این سند رسمی دارای اطلاعات کاملی از طرفین، خدمات و قیمت ها است؛ لذا باید توسط افرادی که با امور حسابداری و قوانین مالی و مالیاتی آشنایی کامل دارند، تنظیم شوند.‌

فاکتور رسمی برای صاحبان دفاتر خدمات الکترونیکی دارای بندهای زیر است؛

  • این برگه دارای شماره سریال مورد تایید اداره دارایی و مالیات است، این شماره سریال با رنگ قرمز درج می گردد و برجسته می باشد‌. شماره های دست نویس و چاپ دیجیتالی فاکتور را از رسمی به غیر رسمی تبدیل می کنند حتی اگر سایر بندهای آن با اسناد رسمی یکی باشد.
  • تاریخ تنظیم فاکتور نیز حتما باید در بخش فوقانی برگه فاکتور رسمی قید گردد.‌
  • در ادامه این بخش از مقاله ارائه فاکتور رسمی به صاحبان دفاتر خدمات الکترونیکی باید افزود، که در این سند مانند هر سند قانونی دیگری نام و نام خانوادگی کامل یا نام کامل شرکت، کد ثبت شرکت، کد اقتصادی، شماره تماس، کد ملی قید گردد.
  • در فاکتور رسمی شناسه ی یکتای مالیاتی شخص خدمات دهنده نیز باید ذکر شود.
  • آدرس کامل و دقیق همراه با کد پستی فرد ارائه دهنده خدمات الکترونیکی و مشتری هم باید قید گردد.
  • شرح تمامی خدمات با ذکر جزئیات تمام داده های لازم برای تعیین پایه مشمول مالیات، یعنی کل مبلغ مابه التفاوت، از جمله قیمت واحد بدون مالیات و همچنین هرگونه تخفیف از دیگر اطلاعات ضروری این سند رسمی است.

نرخ مالیات بر ارزش افزوده و هزینه اضافی معادل آن و همچنین درصد کسر مالیات بر درآمد شخصی نیز باید محاسبه و قید گردد.

 

  • در نهایت پس از ارائه فاکتور رسمی به صاحبان دفاتر خدمات الکترونیکی باید توسط صاحب دفتر مهر و امضای رسمی گردد.
 فاکتور رسمی به صاحبان دفاتر خدمات الکترونیکی چه اطلاعاتی دارد؟
#image_title

سخن پایانی

همانگونه که در این مقاله متوجه شدید، ارائه فاکتور رسمی به صاحبان دفاتر خدمات الکترونیکی یکی از خدماتی است، که سایت هخامنش با مدیریت خانم هخامنش انجام می دهد. خانم هخامنش با سابقه بالا در مدیریت امور مالی و تنظیم اسناد قانونی فاکتورهای رسمی را با مشخصات ذکر شده برای شما تنظیم می کند.‌

اگر قصد سفارش فاکتور رسمی را برای هر صنفی از جمله دفاتر اسناد رسمی، دفاتر امور قضایی، هتل ها و مهمانپذیرها، معادن، خدمات مالی و… دارید، کافی است سایت هخامنش را در مرور گر خود جستجو کنید، تا با ما در ارتباط باشید. اگر برای سفارش فاکتور رسمی نیز هر گونه پرسشی دارید، آن را با بخش پشتیبانی مطرح کنید، تا در اسرع وقت پاسخ های لازم را به شما دهیم.

درخواست مشاوره آنلاین

مشاوره تخصصی مطابق با نوع شغل و فعالیت شما توسط کارشناسان ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *