آموزش استعلام مالیات کارتخوان با کد ملی

آموزش استعلام مالیات کارتخوان با کد ملی

خلاصه از آموزش استعلام مالیات کارتخوان با کد ملی

آموزش استعلام مالیات کارتخوان با کد ملی

74 / 100

در ارتباط با مالیات باید سَری به قانون بزنیم. بنابر آنچه که درون قانونِ پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان آمده، تمامی شمایی که دارای دستگاه کارتخوان هستید، مؤظف به پرداخت مالیات کارتخوان در مؤعد مقرر خواهید بود. قطعاً شما هم می دانید، که روش هایی مختلف برای استعلام مالیات کارتخوان وجود دارد. ما این مطلب از خود را به آموزش استعلام مالیات کارتخوان با کد ملی اختصاص داده ایم.

پس اگر که شما نیاز به کسبِ اطلاعاتِ بیشتر در این زمینه دارید، در ادامه این نوشتار همراه‌مان باشید. البته در صورت وجودِ سؤالات بیشتر در این زمینه شما می توانید، با ما در هخامنش تماس بگیرید.

آموزش استعلام مالیات کارتخوان با استفاده از کد ملی درون سامانه امور مالیاتی!

جهتِ استعلام مالیات کارتخوان اوّلین کاری که شما باید انجام بدهید، ثبت نام درون امور مالیاتی کشور خواهد بود. سپس باید در راستای تشکیل یک پرونده مالیاتی اقدام بنمایید. چنانچه که شما این کار را انجام بدهید، به راحتی امکانِ استعلام مالیات کارتخوان با کد ملی را خواهید داشت. ما در ادامه متن آموزش استعلام مالیات کارتخوان با کد ملی را ارائه می نماییم. لطفاً همچنان با ما همراه باشید.

درباره مراحل تشکیل پرونده مالیاتی

شاید که شما بپرسید، علّت تشکیل پرونده مالیاتی چیست! بلی یکی از مهم ترین دلایلی که ما می توانیم، نام ببریم؛ دریافت کد اقتصادی می باشد. علاوه بر تمامی این ها در راستای آموزش استعلام مالیات کارتخوان با کد ملی باید خاطر نشان شویم؛ اشخاص حقیقی و حقوقی جهتِ ارائه اظهارنامه مالیاتی مکلّف به چنین کاری خواهند بود.

شما باید برای تشکیل چنین پرونده هایی به وب سایت رسمی سازمان امور مالیاتی کشور بروید. اگر که نشانی این وب سایت را نمی دانید، (tax. Gov. Ir) است. به قسمت (خدمات اصلی مالیاتی) رفته و بعد از آن عبارت (پیش ثبت نام و ثبت نام الکترونیک) را انتخاب بنمایید. در این صفحه‌ شما باید نوعِ مودی را مشخص بنمایید، آیا یک شخص حقیقی است، یا حقوقی! در ادامه کار ما آموزش استعلام مالیات کارتخوان با کد ملی را ارائه خواهیم نمود. ولی قبل از آن باید مراحل زیر را انجام بدهید؛

  • اطلاعات اوّلیه را تکمیل نموده و آن را تأیید کنید.
  • رمز عبور و نام کاربری خود را مشخص کنید.
  • اطلاعات دقیق مربوط به نوعِ فعالیت اقتصادی را وارد نمایید.
  • اسناد و مدارک مربوطه را به اداره مالیات ارائه نموده و بگذارید، اطلاعات اعتبار سنجی شود.

بعد از انجام کارهای فوقانی کد رهگیری به شماره موبایل شما فرستاده می شود. بدین هنگام بایستی مابقی مراحل تکمیل ثبت نام را انجام داده و پرونده مالیاتی خود را تشکیل دهید. در واقع آموزش استعلام مالیات کارتخوان با کد ملی بدون توجه به تشکیل پرونده مالیاتی موضوعی ناممکن است.

 

درباره مراحل تشکیل پرونده مالیاتی

نحوه استعلام مالیات کارتخوان با کد ملی

شما که جزئی از اشخاص حقیقی هستید، برای استعلام با کد ملی باید وارد سامانه عملیات الکترونیک مالیاتی شوید. پس وارد سامانه (tax. Gov. Ir) بشوید. در صفحه اصلی که مقابل شما باز می شود، برروی عبارت (سایر خدمات مالیاتی) کلیک بنمایید. حال یک زیر منو باز خواهد شد، شما باید در آن عبارت (استعلام بدهی مالیاتی) را انتخاب کنید.

حال یک صفحه جدید مقابل شما باز می شود. در این هنگام باید کد ملی (برای اشخاص حقیقی) شناسه ملی (برای اشخاص حقوقی) در این صفحه وارد بشود. البته بایستی رمز عبور و تصویر کد امنیتی را هم در قسمت های مشخص شده درج کنید. در این هنگام باید در آموزش استعلام مالیات کارتخوان با کد ملی بگوییم؛ برروی عبارت (ورود به درگاه ملی) کلیک نموده و فرآیند زیر را سپری بنمایید؛

  • ابتدا به درگاه ملی وارد بشوید. سپس وارد بخش داشبورد مالیاتی شوید. شما در این قسمت می توانید، خلاصه ای از شرایط مالیاتی خود را مشاهده کنید.
  • یک منو سمت راست شما دیده می شود. در این منو باید برروی عبارت درخواست کلیک سپس استعلام بدهی مالیاتی را برگزینید.

اکنون ما آموزش استعلام مالیات کارتخوان با کد ملی را داده ایم. چرا که در مرحله بعدی شما می توانید، با استفاده از کد ملی خود در راستای انجام چنین کاری اقدام کنید. حال آن که استعلام پرونده مالیاتی نیز برای اشخاص حقوقی هم امکان پذیر است. یعنی شما می توانید، با استفاده از شناسه ملی مقدار مالیات شرکت خود را به سهولت ببینید.

صدور فاکتور رسمی

چگونه مالیات کارتخوان را در سالِ 1402 مشخص می شود!

یک قانون به نامِ پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان وجود دارد، که باید به آن مراجعه شود. طبق آنچه که درون آن آمده است، تمامی تراکنش هایی که از طریق دستگاه پُز انجام می شود، فعالیت شغلی بوده و شما باید بابتِ آنها مالیات بدهید. ما در این قسمت در آموزش استعلام مالیات کارتخوان با کد ملی چگونگی محاسبه مالیات را به شما یاد می دهیم!

  • اگر که درآمد شما به صورت سالیانه بین یک میلیون تومان الی دویست میلیون تومان باشد، مشمول پرداخت 15% مالیات خواهید شد.
  • حال اگر که درآمد شما به صورت سالیانه بین دویست میلیون تومان الی چهارصد میلیون تومان باشد، مشمول پرداخت 20% مالیات خواهید شد.
  • و اگر که درآمد شما به صورت سالیانه از چهارصد میلیون تومان فراتر رود، مشمول پرداخت 25% مالیات کارتخوان می شوید.

چگونه مالیات کارتخوان را در سالِ 1402 مشخص می شود!

چگونه بدهی مالیات کارتخوان را پرداخت نماییم!

ما در این قسمت از مطلب خود در آموزش استعلام مالیات کارتخوان با کد ملی با شما درباره نحوه پرداخت بدهی مالیاتی صحبت می کنیم. شما باید برای انجام چنین کاری به سامانه عملیات الکترونیک مالیاتی وارد بشوید. یعنی به نشانی اینترنتی (tax. Gov. Ir)! اکنون وارد صفحه اصلی شده اید. در صفحه باز شده مقابل دیدگان شما عبارت (پرداخت الکترونیک مالیات) را انتخاب کنید.

در مرحله ی بعدی شما باید وارد صفحه (payment. Tax. Gov. Ir) شده و واردهِ حساب کاربری خود بشوید. سپس گزینه (دریافت شناسه قبض جدید) را انتخاب بنمایید. در ادامه کار شما باید اطلاعات درخواستی را به صورت کامل پُر کنید. اکنون با یک شناسه قبض که برای شما صادر گردیده به سهولت می توانید، بدهی مالیات کارتخوان را بپردازید.

سخن آخر

دوستان عزیز ما در طول این مطلب از خود در هخامنش سعی نمودیم، با شما در ارتباط با نحوه استعلام مالیات کارتخوان با کد ملی به خوبی صحبت کنیم. تنها کافی است، مراحل بررسی شده در قسمت فوقانی را تک به تک پشت سَر بگذارید. از سویی دیگر هم نحوه محاسبه مالیات کارتخوان سالِ جاری را بازگو نموده و چگونگی پرداخت بدهی مالیات کارتخوان را بررسی کردیم. اميدواریم که اطلاعات ارائه شده در طول این مطلب درباره آموزش استعلام مالیات کارتخوان با کد ملی مفید بوده باشد.

البته شما دوستان عزیز در صورت‌ وجودِ سؤالات بیشتر در این زمینه می توانید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

درخواست مشاوره آنلاین

مشاوره تخصصی مطابق با نوع شغل و فعالیت شما توسط کارشناسان ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *