ارائه فاکتور رسمی به شرکت برگزار کننده همایش ها، مراسمات و سمینارها

ارائه فاکتور رسمی به شرکت برگزار کننده همایش ها، مراسمات و سمینارها

خلاصه از ارائه فاکتور رسمی به شرکت برگزار کننده همایش ها، مراسمات و سمینارها

ارائه فاکتور رسمی به شرکت برگزار کننده همایش ها، مراسمات و سمینارها

شرکت های برگزار کننده سمینارها جزو این شرکت ها به شمار می روند. امروزه برخی از مجموعه ها اقدام به ارائه فاکتور رسمی به شرکت برگزار کننده همایش ها، مراسمات و سمینارها می نمایند تا، از این طریق به کلیه خدمات این شرکت ها رسمیت بخشند.

اداره دارایی به منظور پیگیری و رصد کلیه گردش های مالی شرکت ها، صدور فاکتورهای رسمی را، امری الزامی نموده است تا، از این طریق نسبت به بررسی صحت و سقم معاملات صورت گرفته اقدام نماید. بنابراین قانون کلیه شرکت های مشمول قانون ارزش افزوده بایستی فاکتورهای رسمی صادر کنند.

آماده ارائه کلیه خدمات فاکتور رسمی به تمامی مراکز و ارگانها و شرکت های خصوصی و دولتی

اهمیت صدور فاکتور های رسمی در چیست؟

پیش از شروع مبحث ارائه فاکتور رسمی به شرکت برگزار کننده همایش ها، مراسمات و سمینارها بهتر است تا، اندکی اطلاعات در رابطه با اهمیت و لزوم استفاده از فاکتورهای رسمی به دست آوریم. همانگونه که اطلاع دارید هدف از استفاده از فاکتورهای رسمی ایجاد اعتبار بر روی معامله صورت گرفته بین دو طرف است.

در واقع فاکتور رسمی معامله صورت گرفته از خرید و فروش کالا و یا ارائه هرگونه خدمات را رسمیت بخشیده و به آنها اعتبار می دهد. اهمیت بالای فاکتورهای رسمی را می توان در معاملات با رقم بسیار بالا و هنگفت مشاهده کرد. بنابراین واقعیت، فاکتورهای رسمی به محض صدور ایجاد حق قانونی برای دو طرف معامله می نمایند.

با اطلاع از عملکرد فاکتورهای رسمی و هدف از صدور این نوع فاکتورها در کلیه معاملات می توان به اهمیت لزوم استفاده از این فاکتورها پی برد. به طور کلی اهمیت ارائه فاکتورهای رسمی بر روی معاملات صورت گرفته را، می توان در چندین مورد شرح داد؛

 

  • ایجاد اعتماد بین دو طرف معامله: اولین عامل اهمیت صدور فاکتور رسمی، در به وجود آوردن حس اعتماد و امنیت در معامله بین دو طرف خریدار و فروشنده است.
  • روشن شدن گردش های مالی: کمک به روشن شدن معاملات صورت گرفته و بهره مندی از معافیت های مالیاتی از طرف سازمان مالیاتی کشور می باشد.

 

آنجایی که شرکت های برگزار کننده همایش و سمینارها روزانه با تعداد فراوانی از مشتریان روبرو می شوند و نیاز به ارائه فاکتور رسمی دارند؛ مجموعه هخامنش نسبت به ارائه فاکتور رسمی به شرکت برگزار کننده همایش ها، مراسمات و سمینارها به بهترین شکل و در کم ترین زمان ممکن اقدام می نماید.

 

برای صدور فاکتور های رسمی چه اطلاعاتی مورد نیاز است؟

به منظور صدور و ارائه فاکتور رسمی به شرکت برگزار کننده همایش ها، مراسمات و سمینارها برخی از اطلاعات مورد نیاز خواهد بود. این اطلاعات در واقع به اداره دارایی جهت شناسایی مودیان مالیاتی و اطمینان از صحت و سقم معاملات و خدمات ارائه شده کمک می نماید.

همچنین می توان گفت که، یک فرق اساسی فاکتورهای رسمی و غیر رسمی در درج همین اطلاعات بر روی فاکتورهای رسمی است. فاکتور های غیر رسمی فاقد این گونه اطلاعات بوده و صرفاً جهت اطلاع متقاضی صادر می شوند. برخی از اطلاعات مورد نیاز برای درج در فاکتور رسمی به شرح زیر می باشند؛

 

  • اطلاعات شخصی از قبلی نام معامله گران
  • آدرس و کد پستی کامل، دقیق و صحیح افراد
  • شناسه ملی و یا کد اقتصادی
  • شماره تلفن ثابت شرکت و یا شخص
  • یک قطعه تصویر از شخص حقیقی معامله گر

 

لازم به ذکر است که، مورد آخر یعنی دریافت یک قطعه عکس، تنها برای اشخاص حقیقی لازم است و برای شرکت های حقوقی و به هنگام ارائه فاکتور رسمی مورد نیاز نخواهد بود.

 

 برای صدور فاکتور های رسمی چه اطلاعاتی مورد نیاز است؟
#image_title

نحوه تشخیص فاکتور رسمی از فاکتورهای غیر رسمی چگونه است؟

در نظر داریم که، در این بخش از مبحث ارائه فاکتور رسمی به شرکت برگزار کننده همایش ها، مراسمات و سمینارها روش ها و راه کارهای تشخیص فاکتورهای رسمی از فاکتورهای صوری و غیر رسمی را، با یک دیگر مرور نماییم.

داشتن توانایی و قدرت تشخیص فاکتورهای اصلی و رسمی از فاکتورهای صری و غیر رسمی برای افراد بسیار مهم است. زیرا، تنها در این صورت می باشد که، شما از دام افراد سودجو در امان خواهید ماند. در ادامه به چند نکته جهت کمک به شما در تشخیص بهتر فاکتورهای رسمی اشاره می نماییم؛

 

  • از صحت و سقم شرکت فروشنده و یا ارائه دهنده خدمات مطمئن شوید و اطمینان حاصل نمایید که، این شرکت به صورت واقعی وجود داشته باشد.
  • از عدم انحلال شرکت و استفاده غیر قانونی اشخاص از فاکتورهای شرکت منحل شونده نیز مطمئن شوید.
  • گواهی های ارزش افزوده شرکت ارائه دهنده خدمات و یا فروشنده کالاها را، به دقت مورد بررسی قرار دهید.
  • شماره فیش های واریزی شماره سفته و یا چک های صادر شده را، حتماً با شماره موجود بر روی فاکتورهای رسمی مقایسه و صحت آن مطمئن شوید.

 

به هنگام مراجعه به مجموعه هخامنش جهت صدور و ارائه فاکتور رسمی  می توانید از سایر روش ها و راه کارهای تشخیص این فاکتورها مطلع شوید و در صورت لزوم از مشاوره های این مجموعه بهره مند گردید.

بیشتر بخوانید: ارائه فاکتور رسمی به نمایشگاه داران خودرو

نحوه ثبت نمودن فاکتورهای رسمی به چه صورتی می باشد؟

در این بخش از مبحث ارائه فاکتور رسمی به شرکت برگزار کننده همایش ها، مراسمات و سمینارها به ذکر یک نکته مهم می پردازیم. صدور فاکتورهای رسمی تنها یک طرف قضیه است و در طرف دیگر به ثبت رساندن این نوع فاکتورها در سامانه مودیان مالیاتی است.

بر اساس قوانین مصوبه سازمان دارایی کلیه بنگاه ها اعم از بنگاه های کوچک و بزرگ موظف به صدور فاکتور رسمی و ثبت نمودن آن در سامانه این اداره می باشند. مزیت ثبت نمودن فاکتورهای رسمی صادر شده در این سامانه کمک به شما در پیشگیری از متحمل شدن جرایم مالیاتی است.

در همین راستا شرکت هخامنش به هنگام ارائه فاکتور رسمی و سایر ارگان ها و اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام به ثبت این فاکتورها در سامانه مودیان مالیاتی نیز، می نماید تا، صفر تا صد کلیه کارهای مالیاتی و ثبت فاکتور شما را، به نحو احسن انجام دهد.

با مراجعه به شرکت هخامنش جهت دریافت و صدور فاکتورهای رسمی و همچنین، ثبت آنها در سامانه مودیان مالیاتی می توانید از مدت زمان خود به نحو بهینه تری استفاده نمایید.

نحوه ثبت نمودن فاکتورهای رسمی به چه صورتی می باشد؟
#image_title

کلام پایانی

ارائه فاکتور رسمی به شرکت برگزار کننده همایش ها، مراسمات و سمینارها توسط کارشناسان مجرب مجموعه هخامنش صورت می گیرد. از آنجایی که، کلیه شرکت های برگزار کننده سمینار و همایش ها زیر نظر اداره دارایی فعالیت می کنند موظف به صدور فاکتور های رسمی هستند.

مجموعه هخامنش با سابقه ای چندین ساله در زمینه صدور انواع فاکتورهای رسمی و غیر رسمی برای کلیه شرکت های فعال زیر نظر اداره دارایی می نماید. برای مشاهده کارهای این مجموعه می توانید به وبسایت آن مراجعه کنید.

درخواست مشاوره آنلاین

مشاوره تخصصی مطابق با نوع شغل و فعالیت شما توسط کارشناسان ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *