پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه payaments.tax.gov.ir

پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه payaments.tax.gov.ir

خلاصه از پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه payaments.tax.gov.ir

پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه payaments.tax.gov.ir

67 / 100

یکی از سامانه هایی که توسط سازمان امور مالیاتی کشور طراحی شده است و افراد می توانند از آن برای پرداخت قبض مالیات کارکرد خود استفاده نمایند سامانه payaments.tax.gov.ir نام دارد. دقت داشته باشید در این سامانه خدمات الکترونیکی متنوعی ارائه می گردد و با بهره مندی از آنها دیگر نیاز به مراجعه حضوری به اداره جات برای پرداخت مالیات خود نخواهید داشت.

دقت داشته باشید که در گذشته قبض مالیات برای اشخاص واجد شرایط صادر می گردید، اما در حال حاضر این اتفاق نمی افتد و افراد باید با مراجعه به سامانه ذکر شده و وارد کردن شناسه ۳۰ رقمی نسیم به پرداخت قبض مالیات خود بپردازند.

همچنین اگر قادر به استفاده از سامانه نیستید می توانید به مراجعه حضوری به سامانه امور مالیاتی بپردازید و مراحل پرداخت قبض را طی کنید. اگر می خواهید با صفر تا صد پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه payaments.tax.gov.ir آشنا شوید به شما توصیه می کنیم تا در ادامه مقاله با ما همراه بمانید و مطالب را با دقت مورد بررسی و مطالعه تان قرار دهید.

قبض مالیاتی چیست؟

نحوه پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه payaments.tax.gov.ir چگونه است؟ پیش از آنکه بخواهیم شما را با نحوه پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه آشنا کنیم باید تعریف کامل و جامعی از قبوض مالیاتی را برایتان داشته باشیم. همانطور که می دانید صاحبان کسب و کار که واجد شرایط هستند و باید به پرداخت مالیات بپردازند، هر ساله می بایست به پر کردن فرم اظهارنامه مالیات خود بپردازند و پس از آنکه میزان مالیات توسط اداره امور مالیات تعیین گردید به پرداخت آن اقدام نمایند.

حال اگر به هر دلیلی پرداخت قبض مالیاتی به تاخیر بیفتند دولت جریمه های سنگینی را برای چنین افرادی در نظر می گیرد. طبق تحقیقاتی که توسط تیم هخامنش انجام شده است دریافتیم که میزان جریمه ناشی از عدم پرداخت قبض مالیاتی بیش از مبلغ اصلی مالیات می باشد.

بیشتر بخوانید

در گذشته افراد برای پرداخت قبوض مالیاتی خود باید حضوراً مراجعه می کردند و به همین خاطر ممکن بود سهل انگاری هایی در این اقدام صورت بگیرد. اما در حال حاضر به منظور تسهیل در پرداخت قبوض مالیاتی روش های متعدد پرداخت اینترنتی ایجاد شده است.

اما توجه داشته باشید برای پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه payaments.tax.gov.ir باید شناسه ۳۰ رقمی و بارکد را در اختیار داشته باشید تا بتوانید از سامانه استفاده نمایید.

 

قبض مالیاتی چیست؟

نحوه پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه payaments.tax.gov.ir

حال که با قبوض مالیاتی و روش های پرداخت آن به خوبی آشنا شده اید وقت آن است که از نحوه پرداخت این قبض ها از طریق سامانه آگاه گردید تا بتوانید در کمترین زمان ممکن قبض های مالیاتی خود را پرداخت نمایید. مراحل پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه payaments.tax.gov.ir به شرح زیر می باشد:

·         مرحله اول

در اولین مرحله فرد باید به سامانه پرداخت قبض مالیات به آدرس tax.gov.ir مراجعه نماید تا بتواند از خدمات مربوطه استفاده کند. پس از آن که صفحه ای اصلی در مرورگر شما باز شد می بایست از بین گزینه های موجود بر روی گزینه پرداخت الکترونیک مالیات کلیک نمایید.

·         مرحله دوم

در مرحله بعدی از پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه payaments.tax.gov.ir صفحه ای برای شما نمایش داده می شود که باید در آن نام کاربری و رمز عبور خود را به درستی وارد کنید.

دقت داشته باشید اگر رمز عبور و نام کاربری اشتباه وارد شود به صفحات بعدی دسترسی نخواهید داشت. به همین خاطر پیشنهاد می شود تا با دقت کامل این مرحله را پشت سر بگذارید.

·         مرحله سوم

پس از آنکه به صفحات مربوطه ارجاع داده شدید، دو گزینه در مقابل شما خواهد بود که باید بر روی گزینه صدور قبض جدید کلیک نمایید و بعد از آن اطلاعاتی که سایت در اختیار شما قرار می دهد را تایید نمایید. بعد از آنکه تمامی مراحل را با دقت پشت سر گذاشتید، در کنار صفحه گزینه ادامه را مشاهده خواهید کرد که با فشردن آن می توانید به مرحله پرداخت آنلاین قبوض مالیاتی برسید.

توجه داشته باشید برای پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه payaments.tax.gov.ir به صورت آنلاین باید حتماً از رمز دوم و پویا برخوردار باشید. چرا که در این صورت قادر به پرداخت قبض خود نخواهید بود.

در صورتی که از رمز دوم برخوردار نیستید می توانید به دفاتر مخابراتی مراجعه کرده تا در صورت توان برای شما پرداخت قبض مالیاتی تان را انجام دهند.

ایا پرداخت قبض مالیات از طریق عابر بانک ملی امکان پذیر است؟

ممکن است عده ای از افراد با خود بپرسند آیا پرداخت قبض مالیات از طریق عابر بانک ملی امکان پذیر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله، افراد می توانند به راحتی از طریق عابر بانک های ملی این پروسه را پشت سر بگذارند.

اما نکته ای که حائز اهمیت است ثبت کردن اظهارنامه مالیاتی در سامانه مد نظر می باشد. اگر اظهارنامه در سامانه وجود نداشته باشد فرد قادر به پرداخت مالیات خود نخواهد بود. دقت داشته باشید پرداخت قبض با استفاده از عابر بانک ملی نیاز به شناسه چند رقمی موجود در قبض را دارد.

ایا پرداخت قبض مالیاتی بدون شناسه پرداخت امکان پذیر است؟

حال که با پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه payaments.tax.gov.ir اشنا شده اید، باید بدانید شما می توانید قبض های مالیاتی خود را بدون استفاده از شناسه پرداخت واریز نمایید که در این صورت اطلاعات دیگر در سامانه از شما درخواست می گردد و باید به طور کامل آن اطلاعات را در اختیار سامانه مد نظر قرار دهید.

ایا پرداخت قبض مالیاتی بدون شناسه پرداخت امکان پذیر است؟

سخن پایانی

همانطور که تو به این قسمت از مقاله هخامنش متوجه شده اید، پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه payaments.tax.gov.ir به منظور آسان گردیدن تسویه قبوض مالیات در نظر گرفته شده است که تمامی افراد واجد شرایط باید از مراحل آن آگاه باشند.

به همین خاطر در این قسمت سعی کردیم تا شما را به طور کامل و جامع با روش های پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه مربوطه آشنا کنیم. امیدواریم با مطالعه مطالب فوق توانسته باشید سوالات و ابهامات ذهن خود نسبت به این موضوع برطرف کرده و در صورت تمایل به پرداخت قبوض مالیاتی خود از روش های ذکر شده بپردازید.

درخواست مشاوره آنلاین

مشاوره تخصصی مطابق با نوع شغل و فعالیت شما توسط کارشناسان ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *