پرداخت اینترنتی حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد

پرداخت اینترنتی حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد

خلاصه از پرداخت اینترنتی حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد

پرداخت اینترنتی حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد

78 / 100

آیا شما می دانید، پرداخت اینترنتی حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد چگونه است! بگذارید، کوتاه نگاهی به چندی پیش داشته باشیم. زمان هایی که پرداخت حق بیمه به روش هایی مختلف انجام می شد. یعنی مراجعه حضوری به بانک یا دستگاه اِی تی اِم و رفتنِ به کافی نت های پُر هرج و مرج. ولی این روزها برای آن که شما از صفِ طولانی اِی تی اِم و مراجعه به بانک خلاص شوید، سازمان تأمین اجتماعی چاره ای اندیشیده است. آن هم بستر پرداخت اینترنتی حق بیمه برای صاحبان حرف و مشاغل آزاد می باشد.

ما در طول این مطلب از خود شما را با این روش از پرداخت حق بیمه آشنا خواهیم کرد و در صورت وجودِ سؤالات بیشتر در کنارتان خواهیم بود. پس بهتر است، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

پلتفرم پرداخت اینترنتی بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد!

همه جوره سازمان تأمین اجتماعی به فکرِ راحتی شما دوستان عزیز بوده است. به همین خاطر برای پرداخت اینترنتی حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد یک پلتفرم را طراحی نموده است. شما باید برای اوّلین قدم به آدرس اینترنتی samt. Tamin. ‌ir وارد بشوید. ممکن است، شما چندی پیش در این سامانه کارهای مربوط به ثبت نام را انجام داده باشید. در چنین شرایطی نام کاربری خود و پسوردی را که انتخاب نموده اید، در قسمت های مربوطه وارد کنید.

اگر که جهتِ پرداخت اینترنتی حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد در این سامانه ثبت نام ننموده اید، برروی فرم ثبت نام کلیک نمایید. بعد از آن که فرم مربوطه در مقابل دیدگان شما باز شد، آن را به دقّت پُر کنید. اکنون شما باید به سامانه samt. Tamin. Ir وارد شده باشید. حال شما بایستی منوی بالای صفحه را نگاه کرده و برروی عبارت (عملیات بیمه شدگان خاص) کلیک بنمایید. بعد از آن (درخواست برگ پرداخت) را انتخاب کنید.

در حال حاضر باید رو به روی دیدگانِ شما یک صفحه باز شده باشد، که توضیحاتی کامل در این باره درون آن صفحه ارائه شده است. شما باید در این مرحله تعداد ماه را انتخاب نموده و دکمه (ثبت درخواست) را انتخاب کنید. در این هنگام خواهد بود، که برگ پرداخت برای شما صادر می شود.

بعد از آن که شما نسبت به ثبت درخواست جهتِ پرداخت اینترنتی حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد اقدام نمودید، آن نیز بررسی می شود. حال باید به منوی موجود در بالای صفحه نگاه کرده و عبارتِ (دریافت برگه پرداخت) را انتخاب نمایید. این گونه شاهد وضعیت موجود خواهید بود! توجه داشته باشید، که چنانچه وضعیت صدور تغییر نموده باشد، امکانِ پرداخت اینترنتی برای شما فراهم می شود.

 

پلتفرم پرداخت اینترنتی بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد!

پرداخت حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد با استفاده از اپلیکیشن!

اگر که شما اپلیکیشن را برای پرداخت اینترنتی حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد انتخاب نموده باشید، به طور قطع در یکی از بهترین مسیرها گام گذاشته اید. برای انجام چنین کاری شما باید یک اپلیکیشن به نامِ تأمین من را از طریق وب سایت تأمین اجتماعی دانلود کنید. نگران نباشید، حتی اگر که گوشی شما اندروید یا آیفون باشد، امکانِ استفاده از این اپلیکیشن را خواهید داشت.

شما می‌باید جهتِ پرداخت اینترنتی حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد با استفاده از این اپلیکیشن، ثبت نام اوّلیه را انجام بدهید. بعد از انجامِ ثبت نام وارد صفحه خدمات بشوید. دقّت داشته باشید، جهتِ ورود بدین اپلیکیشن بایستی از بین سه گزینه موجود (بیمه شده) را انتخاب بنمایید. بعد از آن گزینه هایی بسیار رو به روی دیدگان شما ظاهر می شود، که باید (پرداخت حق بیمه) را برگزینید. سپس مشخصاتی را باید برای کامل نمودن فرآيند پرداخت تکمیل کنید.

مثلاً شما باید برای پرداخت اینترنتی حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد شناسه قبض بیمه، مبلغ و مشخصات کارت بانکی خود را درج کنید. ما در قسمت زیر نحوه پرداخت حق بیمه بدون وجود اینترنت را هم توضیح می دهیم. پس می توانید، برای کسبِ اطلاعاتِ بیشتر در این زمینه با ما در ادامه این مطلب از هخامنش همراه باشید.

صدور فاکتور رسمی

پرداخت حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد بدون وجودِ اینترنت و با استفاده از موبایل

گاهی اوقات نه گوشی تلفن شما هوشمند بوده و نه به اینترنت دسترسی دارید. نگران نباشید، چرا که شما در چنین مواقعی هم امکانِ پرداخت حق بیمه را دارید. تنها کافیست، کد USSD را وارد گوشی همراه کنید. این مراحل از پرداخت حق بیمه که جدای از پرداخت اینترنتی حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد است، به حالت زیر است؛

اوّلین کاری که شما باید انجام بدهید، شماره گیری کدِ*724*713#  است. در چنین مرحله ای یک پنجره برای شما باز خواهد شد. این پنجره مربوط به سازمان تأمین اجتماعی بوده و بایستی شناسه قبض را درج نمایید. بعد از آن که شما شناسه قبض را وارد نمودید، اطلاعاتی چون‌؛ مبلغ در برابر دیدگان شما ظاهر می شود. در مراحل بعد باید شماره کارت و رمز پویای خود را برای پرداخت حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد وارد نمایید.

بعد از پرداخت این نوعِ حق بیمه که به دور از پرداخت اینترنتی بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد است، رسید برای شما فرستاده می شود. امیدواریم که شما بتوانید، با اکتفاء به این مراحل حق بیمه را به راحتی پرداخت کنید. البته در صورت وجودِ سؤالات بیشتر در این زمینه امکانِ تماس با کارشناسان ما را دارید.

پرداخت حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد بدون وجودِ اینترنت و با استفاده از موبایل
پرداخت حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد با استفاده از دستگاه اِی تی اِم

امکان دارد، که شما اینترنت برای پرداخت حق بیمه را نداشته باشید. در چنین موقعیت هایی به واسطه ی اخذ فیش تأمین اجتماعی با استفاده از کد ملی امکانِ پرداخت را خواهید داشت. ولی در این راستا شما به پرداخت اینترنتی حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد کمی نیاز پیدا خواهید کرد. ولی این یعنی چه! یعنی شما باید از طریق اینترنت شناسه و مبلغ قابل پرداخت را ببینید.

حال شما باید به عابر بانک مراجعه کنید. سپس گزینه پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی را انتخاب و شناسه پرداخت و مبلغ را درج کنید. حال باید پس از پرداخت رسید مربوطه را دریافت بنمایید.

پرداخت حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد با استفاده از دستگاه اِی تی اِم

سخن آخر

دوستان عزیز همانطور که خواندید، علاوه بر پرداخت اینترنتی حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد روش هایی مختلف برای چنین کاری وجود دارد. مثل؛ اپلیکیشن، کد دستوری USSD، دستگاه اِی تی اِم! ما در طول این مطلب از هخامنش هریک از روش های گفته شده را بررسی نمودیم. امیدواریم که برای شما هم ابهامی در این راستا باقی نمانده باشد.

البته شما دوستان عزیز در صورت وجودِ سؤالات بیشتر در این زمینه امکانِ تماس با کارشناسان ما را دارید. ما سعی می کنیم، به بهترین نحو ممکن به تمامی پرسش های شما در این زمینه پاسخ بدهیم.

درخواست مشاوره آنلاین

مشاوره تخصصی مطابق با نوع شغل و فعالیت شما توسط کارشناسان ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *