نحوه پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه پرداخت payments.tax.gov.ir

نحوه پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه پرداخت payments.tax.gov.ir

خلاصه از نحوه پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه پرداخت payments.tax.gov.ir

نحوه پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه پرداخت payments.tax.gov.ir

75 / 100

نحوه پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه پرداخت payments.tax.gov.ir

اگر که به قانون مالیات های مستقیم مصوبِ در سالِ1345  مراجعه بنماییم، انواعی مالیات چون؛ بَر درآمد یا اجاره و… در این قانون آمده است. اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی ولی مقیم داخل و یا خارج از ایران مستلزم پرداخت مالیات هستند. البته این مسئله در ارتباط با اشخاص حقیقی و حقوقی غیر ایرانی که درآمد خود را در ایران کسب می کنند، هم صدق می کند. به همین خاطر ما با موضوع نحوه پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه پرداخت payments.tax.gov.ir به کنار شما آمده ایم.

پس بهتر است، در ادامه این نوشتارِ از هخامنش با ما همراه بوده و خود را از جریمه و توبیخ نجات بدهید. البته شما می توانید، در صورتِ وجودِ سؤالاتی بیشتر با کارشناسان ما تماس گرفته و جویای پاسخی دقیق و کامل شوید.

درباره سامانه payments.tax.gov.ir چه می دانید؟

بگذارید، راحت تر با هم صحبت کنیم. همچنين پیش از بررسی نحوه پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه پرداخت payments.tax.gov.ir با همدیگر در ارتباط با چیستی این سامانه حرف بزنیم. قانون مالیات های مستقیم کاری که کرده است، تعیین افراد مشمول مالیات بوده و انواعِ آنها را مشخص نموده است. با توجه به این قانون مالیات به دو دسته اصلی قسم بندی می گردد. که یکی مستقیم بوده و دیگری غیر مستقیم است.

به دور از نحوه پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه پرداخت payments.tax.gov.ir هریک از اینها هم دارای انواعی متنوع است. مالیات بَر درآمد نیز دارایی افراد جزئی از مالیات مستقیم محسوب می شود. حال مالیات بَر واردات و یا فروش انواعی از خدمات و کالاها در دسته مالیات غیر مستقیم جای می گیرد. شما که بایست مالیات بدهید، نباید از آن سَر باز زده و تخطی کنید. پس حتماً طبق مؤعد مقرر نسبت به پرداخت آن اقدامات لازمه را انجام بدهید.

از آنجا که مالیات‌ مسئله ای دائمی بوده و البته نقش بسیار پُر رنگی در آبادانی و توسعه کشورمان دارد، دولتِ وقت اقدام به تأسیس سازمان امور مالیاتی کرد. توجه داشته باشید، که سازمان نام برده شده به وزارت اقتصاد و دارایی وابسته می باشد، نیز دارای اهداف و مسئولیت هایی معین است. پس از بررسی نحوه پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه پرداخت payments.tax.gov.ir بهتر است، بگوییم؛ این سازمان تمامی جوانب را در ارتباط با مالیات ارزیابی می کند.

بیشتر بخوانید

درباره سامانه payments.tax.gov.ir چه می دانید؟

مثل؛ دریافت مالیات ها یا صدور قبوض مالیاتی همچنین استعلام ممنوع الخروجی به دلیل عدم پرداخت آن و بسیاری از موارد اینچنینی! حال این سازمان به جهتِ هرچه راحت تر شدنِ پرداخت مالیات ها یک سامانه راه اندازی نمود. نشانی آن payments.tax.gov.ir بوده و شما می توانید، در راستای پرداخت قبوض مالیاتی از آن کمک بگیرید. توجه داشته باشید، که آن نیز علاوه بَر مهیا ساختنِ امکانِ پرداخت مالیات دارای برخی دیگر از امکانات چون؛

·         خدمات اصلی مالیاتی  و نحوه پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه پرداخت payments.tax.gov.ir

در این قسمت خدمات الکترونیکی همانند ثبت نام اظهارنامه مالیاتی یا خلاصه ای از پرونده الکترونیکی، لیستی از مالیات حقوق الکترونیکی، و… در اختیار درخواست کنندگان قرار می گیرد. پس به دور از نحوه پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه پرداخت payments.tax.gov.ir شما می توانید، یکی از گزینه های سمت راست را انتخاب و از خدمات موجود استفاده بنمایید.

·         دیگر خدمات مالیاتی

حال در قسمتِ سایر خدمات مالیاتی شما می توانید، بعد از ورودِ به این سامانه یکی از گزینه های موجود در سمت راست را انتخاب و از آنها برخوردار شوید. مثل؛ صدور صورت حساب الکترونیکی مالیاتی و یا تقاضای ابلاغ الکترونیک و بسیاری از این قبیل.

حال که شما به خوبی با این سامانه آشنا شده اید. ما در ادامه متن با شما در ارتباط با  نحوه پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه پرداخت payments.tax.gov.ir صحبت خواهیم نمود. بنابراین بهتر است، در ادامه با ما همراه شده و پاسخِ سؤالات خود را به دست آورید.

شیوه پرداخت قبض مالیاتی به واسطه ی سامانه پرداخت payments.tax.gov.ir

ما در قسمتِ فوقانی متن این سامانه را به شما معرفی نموده و آن را به صورتِ کامل شرح دادیم. شما فرا گرفتید، که این سازمان به منظور راحتی امور مربوط به مالیات چون؛ پرداخت قبوض مالیاتی در راستای راه اندازی یک سامانه اقدام نمود.

حال ما در ادامه متن با شما در رابطه با شیوه پرداخت قبوض مالیاتی از طریق این سامانه سخن خواهیم گفت. از این جهت بهتر است، با ما همراه شده و طرز سپری کردنِ مراحل را فَرا گیرید!

اوّلین کاری که شما باید انجام بدهید، مراجعه به قسمتِ مرورگر است. بعد از آن برای پیشروی نحوه پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه پرداخت payments.tax.gov.ir نشانی قید شده را در قسمتِ مرورگر درج کنید. اکنون شما به یک صفحه هدایت خواهید شد. در این صفحه بایست گزینه شناسه سی رقمی نسیم را انتخاب و شناسه قبض مالیات خود را در کادر مربوطه درج کنید.

گام بعدی وارد نمودنِ تصویر امنیتی در قسمت مربوطه می باشد. دوستانِ عزیز پس از آن عبارت بررسی شناسه قبض نسیم را انتخاب نموده و کمی صبر پیشه کنید. حال باید اطلاعات مربوط به قبض مالیات شما دیده بشود. درست است؟ در صورتِ صحت اطلاعات گزینه تأیید را انتخاب بنمایید. حال شما باید به درگاه پرداخت هدایت گردیده و به جهتِ پرداخت قبض مالیات با شناسه سی رقمی اقدام کنید.

بگذارید، یکی دیگر از نحوه پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه پرداخت payments.tax.gov.ir را به شما شرح بدهیم. پس همچنان با ما همراه بوده و ترک‌مان نکنید. یکی از روش های پرداخت هم به حالتِ حضوری است. شما باید در این روش به اداره مربوط به امور مالیاتی بروید و به واسطه ی دستگاه کارتخوان موجود در راستای پرداخت مالیات اقدامات مربوطه را انجام بدهید. حال یک روش دیگر پرداخت به واسطه ی سامانه امور مالیاتی کشور با توجه به فرآیند زیر است!

در ابتدا نشانی tax.gov.ir را در مرورگر خود سرچ کنید. حال به یک صفحه هدایت خواهید گردید. بعد از آن به قسمتِ راستِ صفحه نگاهی بی اندازید. اکنون بایست گزینه دیگر خدمات مالیاتی را انتخاب نموده و به جهتِ پرداخت الکترونیک مالیات اقدام کنید.

بعد از آن سامانه الکترونیک پرداخت مالیات را بَر گزیده و به مرحله بعدی گام بگذارید. دوستان عزیز نام کاربری و رمز عبور خود را در کادر مربوطه وارد کنید. این یکی از کارهایی است، که باید در نحوه پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه پرداخت payments.tax.gov.ir انجام بدهید. در صورتِ فراموشی رمز عبور یا نام کاربری از پایین کادر کمک گرفته و آنها را بازیابی بنمایید.

حال در صفحه بعد گزینه صدور قبض جدید را بَر گزینید. اطلاعات نشان داده شده را تأیید نموده و گام به گام پیش روید. در این مرحله کار شما تمام شده و باید به صورتِ آنلاین قبض را پرداخت کنید. اميدواريم که شما بتوانید، به خوبی این مراحل را پشت سَر گذارده و موفق بشوید.

درخواست کنندگان پیگیری پرونده های مالیاتی نیز چنین می توانند، از بخش خدمات اصلی سامانه پرداخت قبوض مالیاتی و همچنین عبارتِ خلاصه پرونده مالیاتی، پرونده خود را مشاهده بنمایند. البته شما باید پیش از این کار در سامانه my.tax.gov.ir ثبت نام بنمایید. بعد از ورود به این سامانه از جانبِ شما امکانِ استعلام ممنوع الخروجی وجود خواهد داشت.

شیوه پرداخت قبض مالیاتی به واسطه ی سامانه پرداخت payments.tax.gov.ir

نکات بسیار مهم درباره نحوه پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه پرداخت payments.tax.gov.ir

بلی دوستان ما در قسمت فوقانی متن با شما در ارتباط با دو روش موجود به جهتِ پرداخت قبوض مالیاتی صحبت نمودیم. یکی از آنها نحوه پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه پرداخت payments.tax.gov.ir بود، که بررسی شد. حال ما چنین قصد داریم، که در ادامه با شما در ارتباط با نکات موجود در این زمینه صحبت بنماییم.

  • فرد متقاضی پرداخت قبض های مالیاتی به واسطه سامانه نام برده شده بایست از قبل اقدام به اخذ قبض مالیاتی نموده باشد. صدور چنین قبوضی به واسطه ی ورود به وب سایت و رجوع به قسمتِ دیگر خدمات مالیاتی این بخش و اتخاذ عبارت صدور صورت حساب ممکن می باشد. البته شما می توانید، به صورت حضوری به اداره امور مالیاتی کشور رفته و در راستای صدور صورت حساب مالیاتی اقدام بنمایید.

 

  • قبض شما بایست دارای یک شناسه سی رقمی (نسیم) باشد. البته برخی از قبوض این شناسه را نداشته و به جای آن از بارکد برخوردار هستند.

 

  • اگر که بارکد جایگزینِ شناسه شده بود، نمی توان به جهتِ پرداخت از طریق این سامانه اقدام نمود. پس نحوه پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه پرداخت tax.gov.ir معنا نخواهد داشت. بنابراین شما باید روش های دیگر موجود در این زمینه را امتحان بنمایید.

 

  • چنانچه که شما به واسطه ی این سامانه اقدام به پرداخت قبوض مالیاتی می کنید، باید دارای یکی از کارت های بانک عضو شبکه شتاب باشید. پس اگر که این کارت را نداشتید، پرداخت قبض غیر ممکن خواهد بود.

 

  • کارت شما باید رمز پویا داشته باشد. در صورت نداشتنِ رمز پویا به بانک صادر کننده کارت بروید. توجه داشته باشید، که تنها داشتنِ رمز پویا کفایت ننموده و سقف جا به جایی وجه به صورتِ اینترنتی با رمز ایستا صد تومن در هر روز است.

سخن آخر

دوستانِ عزیز امیدواریم که اطلاعات‌ ارائه شده در طولِ این نوشتار از ما حیطه نحوه پرداخت قبض مالیات از طریق سامانه پرداخت payments.tax.gov.ir برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. همانطور که خواندید، شما امکانِ پرداخت قبوض مالیاتی خود را به حالتِ اینترنتی دارید. حال یکی از این سامانه ها payments.tax.gov.ir بوده که به صورت کامل به شما معرفی داشتیم.

امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در طولِ این مطلبِ از خود در هخامنش برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. البته شما می توانید، در صورتِ وجودِ سؤالاتی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

درخواست مشاوره آنلاین

مشاوره تخصصی مطابق با نوع شغل و فعالیت شما توسط کارشناسان ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *