مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی

مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی

خلاصه از مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی

مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی

81 / 100

این روزها قوانینی جدید در تمامی حیطه ها به مرحله تصویب رسیده است! یکی از این زمینه ها مالیات بوده که بسیار هم مورد توجه قرار گرفته است. از آنجا که افراد مشغله هایی بسیار در طولِ زندگی خود دارند، مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی برایشان بسیار کاربردی بوده است. در واقع استعلام سوابق مالیاتی با استفاده از کد ملی و تماشای انواعِ گوناگون صورتحساب درون سامانه مؤدیان به شما عزیزان یاری می رساند، تا در هر زمانی توانِ دیدنِ مقدار بدهی نیز پرداختی را داشته باشید.

ما در طولِ این مطلبِ از خود در هخامنش تصمیم به بررسی همین مسئله را داریم! یعنی امکانِ دیدنِ بدهی یا پرداختی در کل سوابق مالیاتی با کد ملی. پس با ما در ادامه این نوشتار از خود همراه بوده و پاسخِ تمامی سؤالات خود را به دَست آورید.

مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی چگونه امکان پذیر است؟

تصور کنید، شما جزئی از اشخاص حقیقی و یا حقوقی هستید. حال طی یک سال و یا چندین سال نسبت به پرداختِ عوارض مالیاتی به سازمان مربوطه امتناع ورزیده باشید. در این هنگام شما بایستی علاوه بَر جبران بدهی مالیاتی خود به نسبت پرداخت جریمه تعیین شده از جانب سازمان امور مالیاتی اقدام بنمایید.

حال مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی از کجا معنا می یابد! صبر کنید، از همین جاها. یعنی چه؟ اکنون ما به شما توضیح خواهیم داد. چنانچه که افراد به نسبت تعهدات مالیاتی خود کوتاهی بنمایند، ابتدا باید به نسبت استعلام بدهی مالیاتی اقدامات مورد نیاز را انجام بدهند. بعد از آن است، که بایست به نسبت پرداخت مالیات اقدامات لازمه را در پیش گیرند.

چندی پیش شماها به جهتِ ارزیابی مقدار بدهی مالیاتی بایست به سازمان امور مالیاتی به صورت حضوری مراجعه می نمودید. در چنین موقعیت هایی امکان داشت شما با برخوردهایی تلخ و شیرین مواجه شوید. یا مجبور به اتلاف مدّت زمانی بسیار می شدید. علاوه بَر اینها بدهی مالیاتی منجر می شد، تا شخص و یا نهاد مد نظر از بعضی از حقوق خود و یا تسهیلات دولتی دور می گردید. به همین دلیل در سال 1400 چاره ای اندیشیده شد.

بیشتر بخوانید

یعنی همان مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی! شما به این هنگام می توانید، با مراجعه نمودنِ به سامانه استعلام بدهی مالیاتی در قالب طرحی الکترونیک به نسبت پرداخت مالیات و اطلاعِ از بدهی خود طی هر ساعاتی از شبانه روز آگاهی به دَست آورید.

 

مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی چگونه امکان پذیر است؟

روش هایی که شما می توانید، سوابق و بدهی مالیاتی را با کد ملی ببینید!

از آن زمان ها که سامانه الکترونیکی استعلام بدهی مالیاتی راه اندازی گردید، اشخاص حقیقی و حقوقی امکانِ دیدنِ سوابق مالیاتی را به چهار روش دارند. ما در قسمتِ زیر این چهار روش را بررسی نموده و شما را در این زمینه یعنی نحوه مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی راهنمایی خواهیم کرد!

  • استعلام سوابق مالیاتی و بدهی های مالیاتی با بهره گیری از شناسه ملی.
  • استعلام بدهی های مالیاتی اشخاص حقیقی و اصناف حاوی مغازه به واسطه ی نرم افزار مالیات پروانه کسب.
  • رجوعِ به یک سامانه به نامِ آسان ثبت که جدیداً طراحی گردیده است و استعلام بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی.
  • در نهایت مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی توسطِ اشخاص حقیقی!

حال ما در ادامه متن هر یک از روش های نام برده شده را به خوبی شرح داده و شما را راهنمایی می نماییم. پس با ما در ادامه متن همراه بوده و پاسخِ سؤالات خود را به دَست آورید.

1.      طریقه استعلام بدهی های مالیاتی به واسطه ی شناسه ملی

در این روش شما به جهتِ اطلاع از بدهی های مالیاتی بایست به یک سامانه با نامِ My. TAX. Gov. Ir مراجعه بنمایید. بعد از ورودِ به این سامانه‌ شما باید در بخش اوّل کد ملی خود را درج نموده و در بخش دوّم پنل کاربری خود را وارد کنید. شما باید در این راستا به یک نکته بسیار مهم توجه کنید. آنهم این است، که شماره تلفنِ انتخابی باید به نامِ خودِ کاربر باشد.

دوستانِ عزیز به دور از مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی بعد از ورودِ به پنل کاربری شما با خیلی از خدمات مواجه خواهید شد. در این هنگام شما با رجوع و کلیک برروی قسمتِ درخواست ها امکانِ تماشای بدهی و سوابق مالیاتی خود را به صورت کامل و صریح خواهید داشت. همچنین لازم است، ما به یک نکته مهم دیگر در این راستا اشاره ای داشته باشیم. مقدار مالیات مشخص شده برای هریک از افراد می تواند، ثابت یا متغیر باشد.

ما یک مثال برای اثباتِ سخن خود می زنیم. مبلغی که از حقوق کارکنان و کارمندان دولتی کم می شود، طولِ یک سال به صورتِ ثابت است. حال مبلغی که از درآمد اشخاص حقوقی یا کارفرمایان کم می گردد، بستگی به درآمد سالیانه‌شان داشته و متغییر می باشد.

پس در این روش از مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی شما باید به درگاه ملی خدمات الکترونیکی رفته و با ورودِ کد ملی و شناسه ملی به جهتِ استعلام اقدام کنید. ما در ادامه متن به استعلام مالیات به کمک کد ملی خواهیم پرداخت.

 

  طریقه استعلام بدهی های مالیاتی به واسطه ی شناسه ملی

2.      طریقه استعلام بدهی های مالیاتی به واسطه ی کد ملی

حال شما باید به جهتِ استعلام بدهی مالیاتی به این روش واردِ سامانه ای به نامِ My. TAX. Gov. Ir بشوید. قدم بعدی ثبت اطلاعاتِ خود در این سامانه می باشد. پس از ثبت نام از جانبِ شما برای مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی بایست کد ملی و رمز عبور را درج نموده و سپس کد امنیتی مربوطه را در قسمتِ مد نظر وارد کنید. گام بعدی ورود به پنل خود است.

درون پنل کاربری شما بایست عناوینی گوناگون به چَشم خورد. از جمله آنها ما می توانیم، به استعلام بدهی های مالیاتی توسطِ کد ملی یا ابلاغیه الکترونیکی اشاره کنیم. تنها کافیست شما برروی قسمت مورد نظر کلیک نموده و تمامی اطلاعات لازم خود را ببینید.

چگونه می توان بدهی مالیاتی را پرداخت نمود؟

ما می توانیم، بگوییم؛ مالیات یکی از حائز اهمیت ترین شاخص اقتصادی هر کشوری محسوب می گردد. شما بایست مالیات را بپردازید و در این راستا کوشا باشید. چرا که با این شاخصه است، که دولت در راستای رشد و توسعه گام می گذارد. اکنون که شما نحوه مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی را فرا گرفتید، توجه داشته باشید؛

تمامی کشورهای جهان قوانین و مقررات خاصی را به جهتِ مالیات اشخاص حقیقی و حقوقی وضع می نماید. در کشور ما یعنی جمهوری اسلامی ایران اشخاص مشمول پرداخت مالیات ها بایست بنا بَر مقررات خاص نسبت به تأدیه آن اقدام بنمایند. بنا بَر مقررات نهاد برنامه و بودجه کشور مؤدیان مالیاتی در اتمام سالِ مالیاتی باید اظهارنامه مالیاتی را به مراکز مربوطه بدهند.

پس شما بعد از پشت سَر گذاشتن استعلام بدهی مالیاتی از طریق سیستم مالیاتی بایست به سامانه الکترونیکی Tax.gov.ir بروید. بعد باید در این سامانه با درجِ کد ملی نسبت به پرداخت الکترونیکی مالیات اقدام کنید. از سویی دیگر شما می توانید، بعد از ثبت اظهارنامه مالیاتی الکترونیک به حالت غیر حضوری و یا تسلیم دفتر مالیاتی به حالتِ حضوری به نهاد مالیاتی کشور به جهتِ پرداخت بدهی عمل بنمایید.

اکنون شما کاملاً می دانید، که طریقه مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی چگونه است! درست می باشد؟ حال در ادامه جوانب گوناگون بدهی مالیاتی را بیشتر بررسی خواهیم نمود. پس با ما همچنان همراه باشید!

در صورت عدم پرداخت بدهی مالیاتی توجه داشته باشید!

در واقع مالیات جزئی از امور مالی و اقتصادی هریک از کشورها محسوب می شود. حال تمامی مردم مکلّف به پرداخت آن طی هر سال هستند. توجه داشته باشید، که به هنگام سهل انگاری از جانبِ شما بایست جریمه ای سنگین به دولت پرداخت کنید. نهاد بودجه و برنامه ریزی کشور به جهتِ انجام بسیاری از کارها و امورات به مالیات وابسته است.

پس دوستانِ عزیز اگر که شما برای پرداخت مالیات تلاش ننموده و در راستای مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی اقدام نکنید، قطعاً کشور دیرتر و سخت تر در مسیر رشد و توسعه گام خواهد برداشت. در این میانه ها نهاد ثبت اسناد و امور مالیاتی برای شمایی که جهتِ پرداخت بدهی مالیاتی اقدام ننمایید، جرایمی سخت و سنگین اعمال می کند.

مثلاً شما یک سال است، که از پرداخت مالیات امتناع ورزیده اید. به این هنگام لازم می باشد، که شما به اندازه بیست و پنج درصد مالیات کل سال را به عنوان جریمه پرداخت بنمایید. چنانچه که شما چندین سال به جهتِ پرداختِ جریمه ها اقدام نکنید، مبالغ آنها به صورت تصاعدی بالا می رود. لذا در صورت پنج سال عدم پرداخت مالیات از جانبِ نهاد مربوطه اخطاریه ای دریافت خواهید کرد.

در چنین موقعیت هایی شما باید به دور از مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی به سازمان بودجه و برنامه ریزی کشور رويد. در غیر از این موارد احتمالاً شما ممنوع الخروج گردیده نیز تراکنش های بانکی شما ناموفق خواهد بود. در ادامه همراه ما باشید، تا با طریقه ی مشاهده سوابق مالیاتی کارتخوان با کد ملی بیشتر آشنا شوید.

 

در صورت عدم پرداخت بدهی مالیاتی توجه داشته باشید!

نحوه مشاهده سوابق مالیاتی کارتخوان از طریق کد ملی

اکنون شما با طریقه ی مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی آشنا شده اید. در ادامه با شما در ارتباط با مشاهده سوابق مالیاتی کارتخوان به واسطه ی کد ملی صحبت خواهیم کرد. براساس قوانین و مقررات امور مالیاتی نوین جامعه ایران تمامی ارگان های شخصی و حقوقی ملزم هستند، تراکنش درآمدی‌شان را به واسطه ی کارتخوان انجام بدهند.

مغازه ها، پزشکانی که مطب دارند و یا سالن های آرایشی و… ملزم به اخذ کارتخوان از بانک های رسمی و معتبر می باشند. حال چنین نهادهایی بایست به هنگام عرضه اظهارنامه مالیاتی گزارشی تمام و کمال از تراکنش سالیانه کارتخوان‌شان را به مرجع مربوطه تسلیم کنند. چنانچه که شما فرار مالیاتی انجام بدهید، جریمه ای هنگفت شامل حالتان خواهد شد.

 

 

کدامیک از مقررات مالیاتی شامل حال اشخاص حقیقی است؟

اکثر شما چنین تفکراتی دارید، که مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی تنها شامل حال نهادها یا ارگان ها و سازمان هاست. در حالی که اینچنین نیست و افراد حقیقی دارای درآمد هم بایست به جهتِ پرداخت مالیات اقدام بنمایند. قوانین مالیاتی بیان شده در قسمتِ زیر ‌شامل حال این دَست از اشخاص می شود؛

کدامیک از مقررات مالیاتی شامل حال اشخاص حقیقی است؟

·         مالیات بَر درآمد اشخاص

این نوعِ از مالیات ها به درآمدهایی خاص متعلق است. شما باید در طولِ سال به نسبت درآمد خود مالیات بپردازید. مثل؛ سودِ فروشِ محصولاتی خاص و… جزئی از این قبیل مالیات ها هستند. البته به درآمد کارمندان دولتی هم تعلق می گیرد، که به حالتِ خودکار از حقوق هر ماه‌شان کَسر می شود.

·         مالیات بَر ملک و املاک

حال شمایی که می خواهید، به نسبت مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی اقدام کنید، توجه داشته باشید؛ اگر که دارای ملک و املاک هستید، بایست بنا بَر قوانین و مقررات مالیاتی نوین جمهوری اسلامی ایران به نسبت تأدیه عوارض مالیاتی عمل کنید. پس ابتدا به وب سایت نهاد بودجه و برنامه ریزی وارد شده و احراز هویت را انجام بدهید. در نهایت به نسبت دریافت استعلام و بدهی مالیاتی به کمک کد ملی عمل بنمایید.

·         مالیات بَر خودرو

چند صباحی است، که اعمال مالیات بَر خودروهای لاکچری و وارداتی به گوش می رسد. بنا بَر قوانین مالیاتی شمایی که دارای خودروی لوکس داخلی می باشید، بایست یک درصد از ارزش روز آن را به عنوان مالیات بپردازید. این مبلغ برای خودروهای خارجی دو درصد است!

·         مالیات بَر سکه

با توجه به افزایش روز افزون قیمت سکه شما باید به جهتِ مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی اقدام بنمایید. ولی یعنی چه‌؟ این دولت بود، که در راستای کنترل قیمت این قطعه زرد و گران بهاء اقدام به عرضه سکه در بازار کرد. سکه عرضه شده به واسطه ی دولت دارای قیمتی مناسب تر نسبت به نمونه های موجود در بطنِ بازار آزاد بود.

پس شمایی که از سالِ 1397 اقدام به خرید سکه نمودید، مشمول پرداخت این نوعِ از مالیات شدید. البته توجه داشته باشید، که این نوعِ از مالیات در دَسته مالیات بَر درآمد جای گرفته و دارای نرخی معین است.

·         مالیات بَر مغازه

شمایی که دارای اصناف یا انواعی از مغازه ها هستید، بایست نسبت به مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی عمل نمایید. البته میزان مالیات شما به صورتِ متغییر است. حال به هنگام سَر پیچی شما از دادنِ مالیات مشمول پرداخت جریمه نیز مشکلاتی عدیده خواهید شد.

سخن آخر

دوستانِ عزیز ما در طولِ این مطلبِ از خود در هخامنش به بررسی طریقه مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی پرداختیم. حال آنکه انواعی از مالیات ها را بررسی نمودیم و بیان داشتیم، که برای آبادانی کشور شما باید مالیات خود را پرداخت کنید. حال در صورتِ عدم پرداخت مالیات از جانبِ شما مشمول پرداخت جریمه و بسیاری از مشکلات در مشاغل خود می شوید.

امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در طولِ این نوشتار از خود برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. البته شما می توانید، در صورتِ وجودِ سؤالاتی بیشتر با ما تماس بگیرید.

درخواست مشاوره آنلاین

مشاوره تخصصی مطابق با نوع شغل و فعالیت شما توسط کارشناسان ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *