مراحل ثبت نام سامانه مودیان

مراحل ثبت نام سامانه مودیان

خلاصه از مراحل ثبت نام سامانه مودیان

مراحل ثبت نام سامانه مودیان

84 / 100

درباره مراحل ثبت نام سامانه مودیان باید بگوییم این فرایند شبیه به ثبت نام کردن در دیگر سامانه های الکترونیکی نمی باشد، که تنها با استفاده از مدارک شناسایی معمول و احراز هویت انجام بگیرد. افراد نمی توانند به شیوه ی معمول به همه امکاناتی که به سامانه ارتباط دارد دسترسی داشته باشند. در حقیقت افراد برای اینکه بتوانند به در سامانه مودیان ثبت نام کنند، در کنار آن به صورتحساب های الکترونیکی دسترسی داشته باشند، لازم است فرایندی را طی کنند.

آشنایی با مراحل ثبت نام سامانه مودیان

برای آشنایی بیشتر با روند ثبت نام در این سامانه قصد داریم مراحل آن را مورد بررسی قرار دهیم.

ثبت نام در نظام مالیاتی و تشکیل پرونده؛ اولین مرحله برای ثبت نام و ورود سامانه مودیان مالیاتی

اولین گزینه برای مراحل ثبت نام سامانه مودیان این است که فرد باید در سامانه ثبت نام کند، سپس اقدام به تشکیل پرونده ی مالیاتی نماید. معمولا افراد در گذشته برای پرداخت مایات عملکرد سالیانه ممکن است این فرایند را انجام داده باشند. در صورتی که شما جزو آن دسته از افراد هستید که تاکنون پرونده ی مالیاتی خود را در سامانه به ثبت نرسانده اید باید جهت ثبت نام در این سامانه به آدرس my.tax.gov.ir مراجعه نمایید. در مرحله ی بعدی برای انجام فرایند ثبت نام در این سامانه افراد باید دقت بیشتری داشته باشند.

دریافت گواهی امضای الکترونیک؛ پیش‌نیاز دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی

در ادامه مراحل ثبت نام سامانه مودیان نیاز به دریافت امضای الکترونیک می باشد. در این موقعیت لازم است ابتدا به سایت gica.ir مراجعه کنید. پس از اینکه وارد این سامانه شدید لازم است عبارت «درخواست صدور گواهی امضای الکترونیکی» انتخاب نمایید. با کلیک بر روی این گزینه امکان انجام ثبت نام را به همراه احراز هویت برای شما به وجود خواهند آورد.

در انتها سایت مورد نظر یک کد رهگیری در اختیار کاربران قرار می دهد، که افراد می توانند با ارائه ی آن به دفاتر پستی و خدمات پیشخوان توکن امضای الکترونیک را دریافت کنند. این گزینه شبیه به فلش مموری می باشد. در ادامه مراحل ثبت نام سامانه مودیان افراد می توانند از این توکن جهت خارج کردن کلید عمومی سامانه مودیان استفاده نمایند. آن ها می توانند به وسیله این کلید که به عنوان یکتا شناسه است حافظه مالیاتی خود را دریافت نمایند.

دریافت گواهی امضای الکترونیک؛ پیش‌نیاز دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی

دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی از طریق کارپوشه سامانه مودیان

در ادامه مراحل ثبت نام سامانه مودیان بعد از استخراج کلید عمومی سامانه مودیان از طریق توکن امضای الکترونیک لازم است اقدامات لازم را جهت دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی همچنین توکن مربوط به سامانه مودیان انچام دهند. سازمان امور مالیاتی برای همه افرادی که دارای پرونده ی مالیاتی هستند، اقدام به ایجاد کارپوشه کرده است.

برای انجام ادامه مراحل ثبت نام سامانه مودیان لازم است به درگاه ملی خدمات مالیاتی وارد شده سپس با استفاده از نشانی my.tax.gov.ir وارد این کار پوشه شوید. رمانی که وارد کارپوشه شدید، به قسمت راست صفحه مراجعه کرده و با انتخاب گزینه شناسه یکتا حافظه مالیاتی امکان آپلود فایل کلید عمومی به همراه قابلیت دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی را ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید

بعد از دریافت کد یکتای حافظه مالیاتی می توانید با ارائه ی کد مورد نظر به یکی از دفاتر پستی یا پیشخوان دولت در محل زندگی تان به تکمیل فرایند ثبت نام بپردازید. با ارائه ی این اطلاعات به مراکز پستی میب توانید به مواردی مانند اطلاع از تاسیس، همچنین اطلاعات لازم در ارتباط با آخرین تغییرات مربوط به شخص حقوقی را دریافت کنید. در ادامه کاربر می تواند توکن سامانه مودیان را نیز دریافت نماید.

دریافت شناسه کالا و خدمات برای ارسال صورتحساب‌ها

مراحل ثبت نام سامانه مودیان را پی می گیریم با دریافت شناسه کالا و خدمات، این موارد در حقیقت به عنوان کدهایی هستند، که توسط سازمان امور مالیاتی به خدمات و کالاهای مختلفی تعلق گرفته است. تقسیم بندی خدمات و شناسه کالا به دو شیوه ی مختلف انجام می شود. که به شرح زیر می باشد:

  • دریافت شناسه عمومی مربوط به کالا و خدمات
  • دریافت شناسه خصوصی کالا و خدمات

بر اساس بیانیه سازمان امور مالیاتی در حال حاضر برای ارسال شناسه خصوصی ضرورتی وجود ندارد. مودیان مالیاتی موظف هستند، تنها شناسه ی عمومی را ارسال نمایند. در واقع شناسه عمومی کالا به عنولتن یک لیست شناخته می شود که مربوط به همه ی خدمات و کالاهای مربوط به آن ها می گردد. این فهرست با هدف بررسی و ایجاد شناسه عمومی کالا و خدماتی که به کسب و کارها ارتباط دارد به وجود آمده است. برای دریافت این مورد کاربران می توانند به آدرس stuffid.tax.gov.ir مراجعه کرده و جهت دریافت خدمات و شناسه کالای مرتبط به خود اقدامات لازم را انجام دهند. در برخی از مراحل ثبت نام سامانه مودیان ممکن است، که هنگام مراجعه به این سایت اطلاعات مربوط به شناسه کالا و خدمات مربوط به کاربر وجود نداشته باشد برای دسترسی به این اطلاعات می توانید به نشانی اینترنتی ntsw.ir مراجعه کنید. پس از ورود به سایت می توانید نسبت به دریافت شناسه اقدامات لازم را انجام دهید.

دریافت شناسه کالا و خدمات برای ارسال صورتحساب‌ها

چطور صورتحساب الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی ارسال کنیم؟

برای تکمیل مراحل ثبت نام سامانه مودیان لازم است فاکتور را به سامانه ارسال نمایید. این امر به عنولن یکی از مهمترین بخش های عملیاتی می باشد. پس از اینکه مراحل ثبت نام سامانه مودیان را با دقت به انجام رساندید می توانید صورتحساب الکترونیکی را به سازمان ارسال کنید.

برای ارسال صورتحساب روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • مودی می تواند به شکل مستقیم صورتحساب را ارسال نماید.
  • شرکت های معتمد یکی دیگر از گزینه ها برای ارسال هستند.
  • ارسال به کمک نرم افزارهایی که به عنوان واسطه توسط سازمان امور مالیاتی معرفی شده است.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی مراحل ثبت نام سامانه مودیان پرداختیم. با توجه به حساسیت هایی که در این زمینه وجود دارد لازم است، در هنگام طی کردن این مراحل از افراد آشنا به امور کمک بگیرید. هخامنش به عنوان یکی از تیم های حرفه ای در زمینه ثبت نام سامانه مالیات و پرداخت آن به شما در انجام امور کمک می کند.

 

درخواست مشاوره آنلاین

مشاوره تخصصی مطابق با نوع شغل و فعالیت شما توسط کارشناسان ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *