محاسبه آنلاین مالیات استارتاپ ها

محاسبه آنلاین مالیات استارتاپ ها

محاسبه آنلاین مالیات استارتاپ ها - یکی از مشکلاتی که ممکن است دامنگیر استارتاپ ها شود عدم اطلاع از شرایط و ضوابط قانونی برای این نوع از کسب و کارهای نوین و نوپا باشد. مالیات استارتاپ ها را چگونه حساب می کنند؟ این پرسشی است که معمولا ازطرف صاحبان این شرکت ها مطرح می شود.
خلاصه از محاسبه آنلاین مالیات استارتاپ ها

محاسبه آنلاین مالیات استارتاپ ها

84 / 100

یکی از مشکلاتی که ممکن است دامنگیر استارتاپ ها شود عدم اطلاع از شرایط و ضوابط قانونی برای این نوع از کسب و کارهای نوین و نوپا باشد. مالیات استارتاپ ها را چگونه حساب می کنند؟ این پرسشی است که معمولا ازطرف صاحبان این شرکت ها مطرح می شود. نکته ی قابل توجه در این زمینه تنها چیزی که در هنگام راه اندازی این شرکت ها به آن توجهی نمی شود نحوه محاسبه آنلاین مالیات استارتاپ ها می باشد که امروزه توسط سازمان امور مالیاتی انجام می گیرد.

مالیات استارتاپ ها چگونه محاسبه می شود؟

برای آشنایی با محاسبه آنلاین مالیات استارتاپ ها باید بگوییم زمانی که اینترنت به شکل گسترده ای فراگیر شد و کسب و کارهای مالیاتی رونق گرفت سازمان امور مالیاتی نیز خود را موظف دانسته که قوانین یا شرایطی را برای مالیات این نوع کسب و کارها وضع نماید.

بر اساس این قانون همه ی کسب و کارهای نوپا و مجازی موظف هستند که از قوانین وضع شده پیروی کرده و نسبت به پرداخت مالیات اقدام نمایند. لازم است افراد برای اقدام به این کار به وبسایت امور مالیاتی مراجعه کرده و به صورت کاملا مجازی و اینترنتی نسبت به دریافت شماره ی اقتصادی خود اقدام کند. دقت داشته باشید که افراد برای انجام محاسبه آنلاین مالیات استارتاپ ها تنها 4 ماه فرصت دارند تا به توانند از این طریق کد اقتصادی خود را دریافت نمایند. در صورتی که اقدام به این امر نکنند به عنوان مجرم تلقی شده و تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

مالیات استارتاپ ها چگونه محاسبه می شود؟

از چه زمان قانون مالیات استارت آپ ها تصویب شد؟

در ادامه محاسبه آنلاین مالیات استارتاپ ها باید بدانید که این شرکت ها ملزم به پرداخت مالیات نمی باشند. اما در سال های اخیر سازمان امور مالیاتی کشور با توجه به گسترش این نوع کسب و کارها که به صورت مجازی اداره می شوند، قوانینی را متناسب با شرایط آن ها وضع نموده است. اکثر کارشناسان و مسئولانی که در این زمینه فعالیت داشتند معتقد بودند استارتاپ ها به علت ایجاد اشتغال و از بین بردن بیکاری باید جزو مشاغل معاف از مالیات قرار بگیرند. اما در همین راستا برخی از افراد و شرکت های سودجو با هدف ثبت شرکت های صوری مجازی باعث شدند که این افراد سودهای کلانی را به جیب بزنند. از این رو سازمان امور مالیاتی خود را موظف به وضع قوانین مالیاتی در این زمینه کرده است.

قوانین مالیاتی استارت آپ ها

قوانین و محاسبه آنلاین مالیات استارتاپ ها بعد از انجام کش و قوس های نسبتا طولانی بالاخره بر اساس نوع فعالیت استارتاپ ها آن ها را از همدیگر مجزا کرده و برای هر دسته متناسب با موقعیت آن ها قوانینی را وضع کرده است. یکی از قوانین ارائه شده توسط این سازمان قانون شیوه، تعداد و نوع محصولات می باشد. به عنوان مثال در صورتی که هر کدام از استارتاپ ها یک نوع محصول را ارائه کنند از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.

یکی دیگر از قوانینی که در زمینه محاسبه آنلاین مالیات استارتاپ ها وجود دارد این است که شرکت های تازه تاسیس و نوپا به مدت سه سال از پرداخت مالیات معاف می باشند. این قانون را به این دلیل وضع کرده اند که ابتدا در ابتدای مسیر خود قرار دارند و نیاز دارند مدت زمانی را برای پیشرفت و سوددهی اختصاص بدهند. به این ترتیب هر استارتاپ از تاریخ تاسیس خود به مدت سه سال معاف از مالیات می باشد.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ارائه فاکتور رسمی با کارشناسان ما در ارتباط باشید

نحوه محاسبه آنلاین مالیات استارتاپ ها

در این بخش قصد داریم به بررسی روش های پرداختن به مالیات در استارتاپ ها بپردازیم. استارتاپ های که به عنوان شرکت های نوبنیاد و نوپا شناخته می شوند این شرکت های می توانند فعالیت های خود را به دو شکل حقیقی و حقوقی آغاز کنند. برای انجام این هدف استارتاپ ها باید نسبت به ثبت و تشکیل پرونده های مالیاتی اقدام کنند.

با توجه به ماده ی قانون 48 مالیات هایی که به صورت مستقیم پرداخت می شوند شرکت ها بر اساس حقیقی یا حقوقی بودن آن ها باید مالیات حق تمبر سرمایه ی شرکت را بپردازند.

در صورتی که شرکت های مورد نظر به شکل حقوقی ثبت گردند بعد از ثبت شرکت تا دو ماه فرصت دارند که نسبت به محاسبه آنلاین مالیات استارتاپ ها و مالیات حق تمبر اقدامات لازم را انجام دهند.

در صورتی که شما یک استارتاپ حقیقی را به ثبت برسانید برای پرداخت مالیات حق تمبر سرمایه به مدت 4 ماه است که آن را پرداخت نمایند.

نکات ضروری درباره مالیات استارتاپ ها

در ادامه محاسبه آنلاین مالیات استارتاپ ها باید بگوییم که لازم است به چند نکته ی مهم اشاره کنیم. نکته ی مهمی که وجود دارد متاسفانه برخی از شرکت ها هستند که فاقد برنامه ریزی صحیح، از سوی مسئولین بوده اند از این رو این شرکت ها متحمل پرداخت هزینه های سنگین مالیاتی شده اند. برای انجام روند این فعالیت ها بهتر است رفتار صادقانه ای با سازمان امور مالیاتی داشته باشند و درآمد خود را به شکل واقعی به سازمان امور مالیاتی ارائه کنند.

همانطور که قبلا اشاره کردیم محاسبه آنلاین مالیات استارتاپ ها این فرایند امروزه بسیار عالی می باشد. در صورتی که شما جزو آن دسته از افراد هستید که از میزان درآمدها و تراکنش های خود مطلع نیستید می توانید فهرستی تهیه کرده به شکل آنلاین در سیستم بارگذاری کنید. برخی افراد هستند که از ارائه کردن میزان و مقدار فیش حقیقی کارکنان خود امتناع کرده و اطلاعات دروغ را به سازمان ارائه می دهند. این رفتار توسط سازمان شناسایی شده و مشمول جریمه های سنگینی می شود.

نکات ضروری درباره مالیات استارتاپ ها

سخن پایانی

همانطور که در ابتدای امر اشاره کردیم امروزه با پیشرفت تکنولوژی امکان انجام آنلاین امور مالیاتی نظیر محاسبه آنلاین مالیات استارتاپ ها وجود خواهد داشت. از آن جا که استارتاپ ها نقش تاثیرگذاری در ایجاد اشتغال زایی دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. برای آشنایی بیشتر با مواردی مانند محاسبه ی آنلاین به مراکز معتبر در این زمینه مانند هخامنش شرکت کنید. با استفاده از تجریات این شرکت ها و دریافت مشاوره های لازم می توانید بهترین عملکرد را داشته باشید. فراموش نکنید عدم توجه به ثبت و محاسبه مالیات جرایمی رات به دنبال دارد.

درخواست مشاوره آنلاین

مشاوره تخصصی مطابق با نوع شغل و فعالیت شما توسط کارشناسان ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *