مالیات کارت به کارت بانکی به چه تعداد تراکنش تعلق می گیرد؟

مالیات کارت به کارت بانکی به چه تعداد تراکنش تعلق می گیرد؟

خلاصه از مالیات کارت به کارت بانکی به چه تعداد تراکنش تعلق می گیرد؟

مالیات کارت به کارت بانکی به چه تعداد تراکنش تعلق می گیرد؟

79 / 100

ممکن است شما هم چیزهایی در ارتباط با مالیات کارت به کارت بانکی شنیده باشید اما از قضیه اصلی آن بی خبر مانده باشید. یکی از قوانینی که در حال حاضر در کشور عزیزمان وجود دارد، دریافت مالیات از طریق کارت به کارت بانکی است. اما باید بدانید این موضوع به منظور جلوگیری از فرارهای مالیاتی مد نظر دولت قرار گرفته است.

به همین خاطر کارت به کارت های روزانه و عادی شامل مالیات نمی گردد. اگر می خواهید با صفر تا صد مالیات کارت به کارت بانکی اشنا شوید، به شما توصیه می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه بمانید و مطالب را مورد بررسیتان قرار دهید.

مالیات کارت به کارت بانکی چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم برایتان شرح دهیم مالیات های کارت به کارت بانکی به چه تعداد تراکنش تعلق می گیرند، باید شما را به طور کامل و جامع با ماهیت آن آشنا کنیم. همانطور که می دانید، تمامی کسب و کارها موظف به پرداخت مالیات هستند.

اما بسیاری از آنها در گذشته برای کاهش میزان مالیات خود از مشتری هایشان تقاضا می کردند تا مبلغ مشخصی را به حساب های دیگر به صورت آنلاین واریز نمایند تا کمتر از دستگاه های پوز استفاده نماید.

اما پس از گذشت مدت زمان اندکی سازمان مالیات کشور متوجه این موضوع شد و تبصره و قانونی به نام مالیات کارت به کارت بانکی را تصویب نمود. حال باید بدانید طبق این قانون اگر کارت به کارت بانکی بیش از ۱۰۰ بار در ماه انجام گردد، فرد موظف است تا میزانی مالیات را به دولت پرداخت کند.

همچنین اگر مبلغ کارت به کارت بیش از ۳۵ میلیون تومان باشد به منظور حساب تجاری بوده و صاحب حساب باید مبلغ مشخصی را به عنوان مالیات بپردازد. به همین خاطر می توان گفت مالیات های کارت به کارت به هیچ وجه به افراد عادی تعلق نمی گیرد.

بیشتر بخوانید

مالیات کارت به کارت بانکی چیست؟

معرفی مشمولان مالیاتی کارت به کارت

یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر شما از حساب تجاری برخوردار نباشید و مبلغ های سنگین را جابجا نکنید ممکن است مشمول پرداخت مالیات باشید. در بسیاری از مواقع ممکن است دوستان و آشنایان شما تقاضا کنند تا کارت بانکی خود را در اختیار آنها قرار دهید تا بتوانند از حسابتان استفاده نمایند.

در این صورت گردش مالی که صورت می گیرد، متعلق به شما نیست اما حساب برای شما ثبت شده است. به همین خاطر می بایست به پرداخت مالیات کارت به کارت بانکی بپردازید.

اگر تمایل دارید تا کارت بانکی خود را در اختیار آشنایان تان قرار دهید، حتماً توجه داشته باشید که مبلغ واریزی بیش از ۳۵ میلیون تومان نباشد و همچنین تعداد تراکنش ها به ۱۰۰ عدد در ماه نرسد. در این صورت فرد مشمول پرداخت مالیات نخواهد شد.

بررسی تعداد تراکنش کارت به کارت مالیات

همانطور که در ابتدای مقاله برای شما ذکر کردیم، سازمان امور مالیات برای جلوگیری از افزایش فرار مالیاتی اقدام به تصویب قانون پرداخت مالیات کارت به کارت بانکی نمود. اما برای اینکه ضرر به مردم عادی وارد نگردد و تنها حساب های تجاری تحت نظر سازمان مالیات قرار بگیرند، تعداد تراکنش ها حتماً باید بیش از ۱۰۰ عدد در ماه باشد تا مالیات به فرد تعلق گیرد.

همانطور که می دانید عده ای از مردم ایران برای نذورات و صدقه مبلغی را جمع آوری می کنند که تمامی آن مبلغ به حساب شخص وارد می شود. این افراد اگر مبلغ واریزی شان کمتر از ۳۵ میلیون تومان باشد،‌ ملزم به پرداخت مالیات نخواهند بود.

نحوه محاسبه میزان مالیات کارت به کارت

ممکن است عده ای از افراد با خود بپرسند میزان مالیات کارت به کارت در افراد واجد شرایط چگونه است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم نرخ ثابتی برای مالیات های حساب های تجاری در نظر گرفته نشده است و به همین خاطر نمی توان هزینه یکسانی را برای تمامی افراد در نظر گرفت.

هنگامی که یک حساب تجاری شناسایی می شود، سازمان امور مالیاتی کسب و کار او را چک می کند و با سنجش میزان درآمد و دیگر موضوعات، مالیات کارت به کارت بانکی آن را تعیین می نماید. به عنوان مثال نمی توان مالیات حساب تجاری ماهانه که یک میلیارد تومان به آن واریز می شود را با حساب تجاری تنها ۱۵۰ میلیون در ماه به آن واریز می گردد را یکسان تعیین کرد.

برای اینکه بتوانید مالیات حساب تجاری خود را که در اثر کارت به کارت ایجاد شده است را پرداخت کنید، در ابتدا باید به سامانه my.tax.gov.ir مراجعه کرده و با دقت اظهارنامه مالیاتی خود را تکمیل نمایید تا سازمان مربوطه بتواند مالیات حساب شما را تعیین کند. در نهایت پس از محاسبه مالیات، شما می توانید به پرداخت آن از روش های گوناگون بپردازید . برای آگاهی بیشتر از روش پرداخت مالیات به شما توصیه می کنیم تا در ادامه با ما همراه بمانید و از مطالب ذکر شده بهره کافی و لازم را ببرید.

ایا می توان به صورت آنلاین مالیات در اثر کارت به کارت بانگی را پرداخت کرد؟

دقت داشته باشید افراد پس از اینکه میزان مالیات خود را استعلام کردند، می توانند هزینه را از طریق درگاه های اینترنتی پرداخت نمایند. در صورتی که از رمز دوم برخوردار نیستید، می توانید به درگاه های حضوری بانک ملی مراجعه نمایید.

یکی دیگر از موضوعاتی که باید به آن توجه داشته باشید، پرداخت به موقع مالیات کارت به کارت بانکی است. اگر به هر دلیلی در زمان معین شده مالیات خود را به دولت پرداخت نکنید قطعاً با جریمه های سنگینی مواجه خواهید شد. در بسیاری از مواقع جریمه هایی که برای افراد در نظر گرفته می شود بیش از مبلغ مالیات است.

به همین خاطر توصیه می شود تا همواره مالیات های خود را در اسرع وقت پرداخت کنید و از مشکلات این چنینی جلوگیری نمایید.

نحوه محاسبه میزان مالیات کارت به کارت

سخن پایانی

همانطور که تا به این قسمت از مقاله هخامنش متوجه شده اید، امروزه بحث مالیات کارت به کارت بانکی در میان صاحبان کسب و کارها به شدت داغ است و تمامی افرادی که برای دور زدن مالیات به واریزی دستمزد خود به حساب های مختلف می پردازند، باید از این قانون اطلاعات کافی و لازم را داشته باشند تا بتوانند با هوشمندی کار خود را انجام دهند.

به همین خاطر در این قسمت از مقاله سعی کردیم تا شما را به طور کامل و جامع با صفر تا صد مالیات کارت به کارت بانکی آشنا نماییم. امیدواریم با مطالعه مطالب فوق توانسته باشید سوالات و ابهامات ذهن خود را نسبت به این موضوع برطرف کرده باشید.

درخواست مشاوره آنلاین

مشاوره تخصصی مطابق با نوع شغل و فعالیت شما توسط کارشناسان ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *