مالیات بر ارزش افزوده در قراردادهای پیمانکاری چقدر است؟

مالیات بر ارزش افزوده در قراردادهای پیمانکاری چقدر است؟

خلاصه از مالیات بر ارزش افزوده در قراردادهای پیمانکاری چقدر است؟

مالیات بر ارزش افزوده در قراردادهای پیمانکاری چقدر است؟

81 / 100

مالیات بر ارزش افزوده در قراردادهای پیمانکاری : معاهده پیمانکاری قراردادی بوده که میان کارفرما و پیمانکار منعقد می گردد. در طول این معاهده پروژه ای به جهت انجام، بر روی دوش پیمانکار گذاشته شده و وی متعهد به انجام آن در بازه زمانی مشخص می شود.

البته او در مقابل انجام عمليات، مبلغ توافق شده را نیز دریافت خواهد نمود. ولی در این میانه ها منظور از مالیات بر ارزش افزوده در قراردادهای پیمانکاری چیست!

ما در طول این نوشتار از خود به تمامی پرسش‌ های شما در این زمینه پاسخ خواهیم داد. پس بهتر است، ما را همراهی کرده و به تمامی ابهامات خود در این زمینه پاسخی قانع کننده بدهید.

با انواع مالیات شرکت پیمانکاری آشنا بشوید!

در این میانه ها با توجه به نوع معاهده و میزان درآمد شما دو نوع مالیات به چشم می خورد. یکی از آنها مالیات مقطوع بوده و دیگری مالیات بر درآمد است. ما در ادامه هریک را به صورت جداگانه برای شما تعریف خواهیم نمود!

با انواعِ مالیاتِ شرکت پیمانکاری آشنا بشوید!

1-مالیات مقطوع

مالیات مقطوع نوعی از مالیات محسوب‌ می شود؛ که کارفرمایان، نهادها، کمپانی ها بایست به نسبت هزینه قابل تأدیه به پیمانکار، به عنوان مالیات بپردازند.

-بایست مبلغ معاهده بیشتر از ده میلیون ریال باشد.

-این دست از مالیات ها به دور از مالیات بر ارزش افزوده در قراردادهای پیمانکاری ضمنِ حوزه حمل و نقل، ساختمانی و..‌. می باشد.

-آنها به دو قسمت چهار و پنج درصد طبقه بندی می گردد. نوع اول قطعی بوده و نوع دوم پیش پرداخت بوده و از مالیات پیمانکاری کم می گردد.

-چنانچه که شما پروژه خود را به پیمانکاران خارجی واگذار بنمایید، کارفرمایان بایست مالیات مقطوع را 4% محاسبه نموده و تأدیه کنند.

در ادامه با همدیگر به دور از اینکه مالیات بر ارزش افزوده در قراردادهای پیمانکاری چقدر است؟ درباره مالیات بر درآمد سخن بگوییم. پس همچنان با ما در ادامه این نوشتار از هخامنش همراه بشوید!

2-مالیات بر درآمد

این قبیل از مالیات ها دربرگیرنده کلیه ی درآمد پیمانکاری بوده و توسط راه‌کارهای زیر قابل بررسی خواهد بود؛

-وارسی دفتر قانونی کمپانی پیمانکاری

-انجام تشخیص علی‌الراس

-حساب مالیاتی کمپانی پیمانکاری

-مدارک مربوط به مالیات مقطوع پیمانکاری که به واسطه ی کارفرمایان تأدیه شده است.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تفاوت مالیات با کارشناسان ما در ارتباط باشید

مالیات قراردادهای پیمانکاری چقدر است؟

به دور از اینکه مالیات بر ارزش افزوده در قراردادهای پیمانکاری چقدر است؟ بهتر می باشد، به صورت اجمالی در رابطه با مالیات ها صحبت بنماییم. بنا بر اصلاحیه ای که از جانب قانون مالیات مستقیم ارائه شده مالیات معاهده پیمانکاری به دو قسمت طبقه بندی می شود. یکی از آنها مقطوع بوده و دیگری بر درآمد است.

مالیات مقطوع که نام دیگرش مالیات تکلیفی است، بایست به واسطه ی کارفرمایان، نهاد دولتی، مؤسسه عام المنفعه، شهرداری، کمپانی ها به مرکز یاد شده تأدیه گردد. حال به یک نکته در این راستا توجه داشته باشید!

آنهم این است، که مشمولان این قبیل از مالیات ها بایست مبلغ مالیات را از وجه پرداختی به پیمانکار کسر نموده و به نهاد امور مالیاتی پرداخت کنند. حال بایست در بررسی مالیات بر ارزش افزوده در قراردادهای پیمانکاری به این نکته اشاره کنیم؛

بنا بر اصلاحیه ماده 104 قانون مالیات مستقیم سال 1395  پیمانکاران نباید مالیات را از حقوق و حق الزحمه کارکنان کم بنمایند. در واقع هیچ گونه وجهی از صورت وضعیت پیمانکار کم نمی شود. با این وجود تمامی شما پیمانکاران عزیز بایست به نسبت دادن مالیات بر عملکرد و بر درآمد اقدام بنمایید. در نهایت اظهارنامه را به نهاد امور مالیاتی کشور تحویل بدهید.

البته ما در ادامه با شما درباره مالیات بر ارزش افزوده در قراردادهای پیمانکاری صحبت خواهیم نمود. پس ما را همراهی و پاسخ سوالات خود را به دست آورید.

مالیات بر ارزش افزوده در قراردادهای پیمانکاری چقدر می باشد؟

تمامی کمپانی های پیمانکاری و اشخاص حقیقی بایست درون سامانه مالیات بر ارزش افزوده مراحل مربوط به پیش ثبت نام را انجام بدهند. در نهایت ثبت نام نهایی را پیش ببرند. کامل نمودنِ اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده به حالت دوره ای انجام می شود. البته که انجام این کار هم ضروری بوده و شما ملزم به انجام آن خواهید بود.

یک نکته دیگر هم در راستای بررسی مالیات بر ارزش افزوده در قراردادهای پیمانکاری وجود دارد. آنهم این است، که عرضه گواهینامه مالیات بر ارزش افزوده به کارفرمایان الزامیست. این گواهینامه منجر می شود، تا مبلغ مالیات و عوارض ارزش افزوده در صورت وضعیت وارد بشود. علاوه بر تمامی موارد نام برده شده بایست در اتمام هر فصل درون صورت معاملات فصلی هم ذکر گردد.

مالیات ارزش افزوده قرارداد پیمانکاری چقدر می باشد؟

اقدامات مورد نیاز جهت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

مازاد بر انواع گوناگون مالیات قرارداد پیمانکاری، پیمانکاران بایستی در زمان تهیه ابزارآلات و مصالح ساختمانی، مالیات اعمالی را تأدیه کنند. چنانچه که فرد مورد نظر اسناد و رسیدی از فروشنده نگیرد، توانایی بهره گیری از اعتبار مالیاتی را نخواهد داشت. در نهایت به دور از مالیات بر ارزش افزوده در قراردادهای پیمانکاری شما امکان بهره گیری از درصد دریافتی کارفرما را نخواهید داشت.

پس حتماً مراحل عنوان شده در قسمت زیر را انجام داده در نهایت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را انجام بدهید.

-حتما فاکتور و صورت حساب استاندارد خرید مواد اولیه و مصالح در زمان پرداخت هزینه را دریافت بنمایید.

-درون سامانه مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام را انجام بدهید.

-صورت وضعیت عرضه شده درون صورت حساب استاندارد اداره دارایی را تنظیم بنمایید.

-صورت حساب خرید و فروش را نگهداری نموده و بایگانی کنید.

-در مورد دریافت گواهینامه مالیات بر ارزش افزوده سهل انگاری نکنید.

-شما بایست اظهارنامه مالیاتی را در موعد مقرر تحویل بدهید.

-در نهایت مبلغ مربوط به مالیات بر ارزش افزوده در قراردادهای پیمانکاری را طی مهلت تعیین شده بپردازید.

به دریافت گواهینامه مالیات ارزش افزوده قرارداد پیمانکاری توجه کافی داشته باشید!

چنانچه که شما پیمانکاران عزیز دارای گواهینامه مالیات بر ارزش افزوده معاهده پیمانکاری نباشید، امکان اعمال درصد صورت وضعیت به کارفرمایان را نخواهید داشت. حال در صورتی که شما تا به امروز اقدام به دریافت گواهینامه نام برده نکرده اید، هراس نداشته باشید. پس از اخذ گواهی نامه از نهاد مالیات خواهید توانست، تقاضای اخذ وجه مالیات ارزش افزوده پیشین را کنید.

دستورالعمل مربوط به تأدیه مالیات بر ارزش افزوده

چنانچه شما یک کارفرما بوده و یکی از دستگاه اجرایی مدیریت خدمات کشوری هستید، بایست به صورت هم‌زمان با هریک از پرداخت ها، مالیات بر ارزش افزوده در قرارداد های پیمانکاری را به وی بپردازید.

در صورت عدم پرداخت آن نهاد امور مالیاتی کشور حق مطالبه‌اش را از پیمانکاران را ندارد. به همین خاطر می باشد، که سازمان امور مالیاتی کشور یک دستورالعمل را به تمامی اداره مالیاتی استان ها ارائه نموده است.

شما عزیزان برای اطلاع از این ابلاغیه می توانید، عنوان را داخل وب‌ سایت سرچ نموده و مطالعه کنید.

مالیات بر ارزش افزوده در معاملات فصلی چگونه محاسبه خواهد شد؟

ما در این قسمت نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده در قراردادهای پیمانکاری ضمن معاملات‌ فصلی را عنوان خواهیم نمود. در این قبیل معامله ها بایست مبلغ ناخالص معاهده را بدون اضافات و کسری و قسط وارد شده، مبلغ صورت وضعیت ها بررسی کرده سپس مالیات بر ارزش افزوده را محاسبه نمود. در واقع شما باید تمامی صورت وضعیت مربوط به معاهده یا همان مبلغ کلیه ی معاهده را بدون در نظر انگاشتن مبلغ مربوط به صورت وضعیت قید بنمایید.

برای ثبت مبالغ به صورت کاملا خالص شما بایست مبلغ صورت وضعیت را پس از کم نمودن کسورات به حالت خالص درج بنمایید. در واقع باید ارزش افزوده را اینگونه تعریف نمود؛ مبلغی می باشد، که پس از عرضه صورت وضعیت به کارفرمایان و کم نمودن کسری ها برجای می ماند.

در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در قراردادهای پیمانکاری دقت کنید؛ پیمانکاران بایست شش درصد از وجه حاصله را به عنوان مالیات ارزش افزوده در نظر بگیرند. حال سه درصد را برای عوارض ارزش افزوده در نظر گرفته نیز از کارفرمایان دریافت کنند.

مالیات بر ارزش افزوده در معاملات فصلی چگونه محاسبه خواهد شد؟

امیدواریم که شما اکنون نحوه محاسبه این نوع از مالیات را فرا گرفته باشید. البته شما عزیزان در صورت وجود سوالاتی بیشتر امکان برقراری ارتباط با ما را خواهید داشت.

سخن آخر

دوستان عزیز ما در طولِ این متن از خود با شما درباره مالیات بر ارزش افزوده در قرارداد های پیمانکاری صحبت نمودیم. البته به صورت کلی دو نوع مالیات وجود داشته که یکی مقطوع بوده و دیگری بر درآمد است.

بیان داشتيم، که باید به گواهینامه مالیات بر ارزش افزوده دقت نموده و آن را در اولویت قرار بدهید. به هر حال امیدوار هستیم، اطلاعات مورد نیاز خود را در این زمینه به دست آورده باشید و آنچه در این قسمت از هخامنش عنوان شد، موثر واقع شده باشد.

درخواست مشاوره آنلاین

مشاوره تخصصی مطابق با نوع شغل و فعالیت شما توسط کارشناسان ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *