راهنمای کامل پرداخت قبوض مالیاتی با ۵ روش ساده

راهنمای کامل پرداخت قبوض مالیاتی با ۵ روش ساده

خلاصه از راهنمای کامل پرداخت قبوض مالیاتی با ۵ روش ساده

راهنمای کامل پرداخت قبوض مالیاتی با ۵ روش ساده

74 / 100

در این مطلب قصد داریم به بررسی راهنمای کامل پرداخت قبوض مالیاتی با ۵ روش ساده بپردازیم. با توجه با اینکه همه افراد حقیقی و حقوقی بر اساس قانون مالیات های مستقیم ملزم به پرداخت مالیات هستند، آشنایی با این روش ها به افراد در ساده شدن فرایند قبوض مالیاتی کمک زیادی می کند. در ادامه انواع مختلف این روش ها را مورد بررسی قرار می دهیم با ما همراه باشید.

پرداخت قبض مالیات با شناسه 30 رقمی | سامانه آنلاین امور مالیاتی

راهنمای کامل پرداخت قبوض مالیاتی می گوید، افرادی که به عنوان مشمولان مالیاتی شناخته می شوند، پس از اینکه اظهارنامه ی مالیاتی خود را پرکردند، پس از اینکه میزان مالیات پرداختی مشخص شد، باید نسبت به پرداخت قبوض مالیاتی اقدامات لازم را انجام دهند. دولت برای راحتی و تسهیل تمور مالیاتی روش های مختلفی را در اختیار مشمولان قرار داده است.

یکی از روش هایی که در راهنمای کامل پرداخت قبوض مالیاتی به آن اشاره خواهیم کرد، استفاده از شناسه 30 رقمی است. این شیوه ی پرداختی به عنوان راحت ترین روش شناخته می شود. زمانی که پرداخت با شناسه ی 30 رقمی را انتخاب می کنید باید به سامانه payments.tax.gov.ir مراجعه نمایید.

پرداخت قبض مالیات با شناسه 30 رقمی | سامانه آنلاین امور مالیاتی

امنیت و سرعت | مزایای پرداخت آنلاین از طریق وب‌ سایت رسمی سازمان امور مالیاتی

در ادامه راهنمای کامل پرداخت قبوض مالیاتی به یکی از روش های سریع و امن اشاره می کنیم. این روش به شکل کاملا مدرن است و نیازی به صرف زمان و انرژی به شکل مراجعه ی حضوری نخواهد بود. کاربران با استفاده از این روش برای پرداخت قبوض مالیاتی خود بدون هیچ گونه محدودیتی می توانند نسبت به پرداخت آن ها اقدامات لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید

در این شیوه ی پرداختی تنها امکان دسترسی ساده برای افراد فراهم نیست، بلکه افراد به دسترسی به گزینه هایی مانند قابلیت دسترسی به پرداخت های گذشته همچنین تنوع در پرداخت باعث می شود کاربران تجربه ای فوق العاده و بدون دغدغه را داشته باشند. در این حالت دیگر پرداخت قبوض مالیاتی چالش های گذشته را نخواهد داشت، تنها با چند کلیک ساده این فرایند انجام می گیرد.

پرداخت قبض مالیات با بارکد | مراجعه حضوری به شعب اداره مالیات

یکی دیگر از روش های پیشنهادی راهنمای کامل پرداخت قبوض مالیاتی استفاده از بارکد قبض مالیاتی است. قبض های مالیاتی به ونه ای طراحی شده اند که در کنار برخورداری از شناسه عددی دارای یک بارکد هستند که یک شناسه 42 رقمی را ارائه می دهد. مودیان می توانند برای رداخت مالیات از این شناسه کمک بگیرند. با ارائه ی این شناسه به یکی از شعب مربوط به پرونده های مالیاتی با کمک دستگاه بارکد خوان امکان پرداخت قبض مالیات وجود دارد.

پرداخت قبض مالیات با بارکد | مراجعه حضوری به شعب اداره مالیات

پرداخت قبوض مالیاتی از طریق اپلیکیشن‌ های موبایل بانکی

استفاده از اپلیکشن های موبایلی یکی دیگر از ترفندهای پرداخت مالیات است که قصد داریم در راهنمای کامل پرداخت قبوض مالیاتی به آن اشاره کنیم. این روش به عنوان یکی از شیوه های مدرن و با کارایی بالا شناخته می شود. با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه فناوری انجام شده است ، این روش به دلیل سهولت بسیار زیادی که دارد از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است.

راهنمای کامل پرداخت قبوض مالیاتی درباره ی این اپلیکیشن ها می گوید به وسیله ی تعداد زیادی از بانک ها پشتیبانی می شود. با استفاده از این روش قابلیت دسترسی امن و سریع را برای خدمات مالیاتی به وجود می آورند.

کاربران می توانند تنها با چند کلیک ساده در گوشی های موبایل خود نسبت به پرداخت قبوض مالیاتی اقدام نمایند.

پرداخت قبض مالیات از طریق عابر بانک ملی (ATM)

یکی دیگر از روش های متدال که راهنمای کامل پرداخت قبوض مالیاتی به آن اشاره می کند، پرداخت قبوض مالیاتی به وسیله ی دستگاه های خوپرداز بانک ها می باشد. معمولا این روش را برای مودیانی پیشنهاد می کنند، که امکان دسترسی به اینترنت برای آن ها وجود ندارد. در حقیقت این روش به عنوان یکی از شیوه های بسیار عالی برای پرداخت قبوض به شمار می رود.

کافی است به یکی از شعبه های بانک مراجعه نمایید و با قرار دادن کارت خود در دستگاه خود پرداز گزینه مربوط به پرداخت قبوض و دیگر پرداخت ها را انتخاب نمایید. در ادامه لازم است عبارت پرداخت وجوه دولتی را انتخاب کرده در ادامه باید گزینه پرداخت با شناسه واریز را انتخاب کنید. در ادامه کاربر موظف است شناسه 30 رقمی را وارد نماید. با انجام این مراحل ساده مالیات در نظر گرفته شده از حساب شما کسر می گردد.

 

پرداخت از طریق تلفن‌بانک‌؛ دسترسی در هر زمان از شبانه‌ روز

راهنمای کامل پرداخت قبوض مالیاتی در پنجمین گزینه پیشنهاد می کند که برای پرداخت مالیات از تلفن بانک ها کمک بگیرید، گرجه این روش به عنوان یکی از روش های نسبتا قدیمی و سنتی شناخته می شود، اما برای مودیانی که به اینترنت دسترسی لازم را ندارند یا کسانی که ترجیح می دهند امور مالی خود را به وسیله تماس تلفنی انجام دهند مناسب است. به کارگیری این روش مستلزم پاسخگویی از طریق تلفن بانک است. پس از آن افراد می توانند با پیگیری دستورالعمل های صوتی مالیات مورد نظر را پرداخت کنند.

راهنمای کامل پرداخت قبوض مالیاتی در هنگام این فرایند به شما گوشزد می کند که باید برای پرداخت به شماره ی قبض یا کد مالیاتی مورد نظر دسترسی داشته باشید. این روش دارای مزیت های زیادی است که اولین آن سادگی و عدم نیاز به دسترسی به اینترنت می باشد. در عین حال دارای محدودیت هایی نیز می باشد. این محدودیت ها عدم دسترسی به خدمات می باشد. در کنار آن مودی لازم است در هنگام پرداخت اطلاعات خود را به شکل دستی وارد کند.

معمولا این روش را برای افرادی توصیه می کنند که تمایل دارند از روش های سنتی استفاده کنند.

 

پرداخت از طریق تلفن‌بانک‌؛ دسترسی در هر زمان از شبانه‌ روز

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی راهنمای کامل پرداخت قبوض مالیاتی و 5 روش متداول در این زمینه پرداختیم. در زمان پرداخت قبوض مالیاتی دقت داشته باشید از مراجع آگاه در این زمینه کمک بگیرید. تیم هخامنش با سال ها تجربه در راستای امر مالیاتی شما را در این زمینه یاری می کند.

درخواست مشاوره آنلاین

مشاوره تخصصی مطابق با نوع شغل و فعالیت شما توسط کارشناسان ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *