دریافت گواهی امضای الکترونیکی CSR

دریافت گواهی امضای الکترونیکی CSR

خلاصه از دریافت گواهی امضای الکترونیکی CSR

دریافت گواهی امضای الکترونیکی CSR

87 / 100

دریافت گواهی امضای الکترونیکی CSR : پیش از سامانه مودیان فرستادن صورت‌ حساب ها به حالت فیزیکی پیش می رفت. حال آنکه بایست مورد مهر و امضا قرار می گرفت، تا از اعتبار برخوردار می شد. لذا آنکه سامانه مودیان روی کار آمده و صورت‌ حساب ها به حالت الکترونیکی بایست ارسال بشود.

اگر که شما در این زمینه سوالات بسیاری را دارید، با ما در ادامه این نوشتار از هخامنش همراه بوده و پاسخ آنها را به دست آورید.

کلید عمومی و خصوصی در امضای الکترونیکی یعنی چه!

ما در این بینابین با دو کلید عمومی و خصوصی مواجه هستیم. آنها نیز چون؛ قفل کلید کار می نماید! یک جفت فایل وجود دارد، به هنگام قرارگیری آنها در کنار یکدیگر عملیات احراز هویت صورت می گیرد. البته لازم است، دو کلید نام برده به وجود بیاید. نوع عمومی درون کارپوشه مودی مالیاتی و خصوصی درون نرم افزار مربوطه جای خواهد گرفت.

حال پیش از صحبت در رابطه با دریافت گواهی امضای الکترونیکی CSR بايد بگوییم؛ کلید خصوصی موجود درون نرم افزار هر مرتبه با ارسال صورت‌ حساب به سامانه مودیان فرستاده می شود. لذا سامانه به کمک کلید عمومی که از پیش دارد، چک نموده و اطمینان به دست می آورد، صورت‌حساب ارسالی توسط خود مالک شرکت بوده است.

یک نکته بسیار حائز اهمیت در این میانه ها خودنمایی می کند، آنهم این است؛ که کلیدهای عمومی امکان تغییر ندارد. حال امکان استفاده از کلید عمومی برای خصوصی وجود ندارد. ما لازم دیدیم؛ پیش از تعریف گواهی امضای الکترونیکی CSR این مسائل را برای شما توضیح بدهيم.

کلید عمومی و خصوصی در امضای الکترونیکی یعنی چه!

CSR یعنی چه؟

پیش از توضیح چگونگی دریافت گواهی امضای الکترونیکی CSR  بهتر است، بگوییم؛ گواهی امضای دیجیتال که به کلید عمومی نیز اطلاق می شود، دربرگیرنده؛ کلید عمومی، تاریخ انقضا، امضای الکترونیکی صادرکننده گواهی می باشد. CSR به واسطه ی سازمانی که امکان عرضه امضای دیجیتال را مهیا می سازد، صادر خواهد شد.

گواهی نام برده تحت عنوان تأیید برای هویت شما دوست عزیز است. امضاها توسط تکنولوژی های امنیتی فوق مدرن رمزنگاری گردیده به همین خاطر از خطر جعل در امان خواهد ماند. برخورداری و دریافت گواهی امضای الکترونیکی CSR به شما امکان می دهد، تا با اطمینان بیشتری امضاهای خود را بر روی اسناد بنشانید.

در کشور ما وجود آن در راستای شر‌کتِ در مناقصه ها و مزایده ها ضروريست. حال با تصویب قوانین و مقررات نوین و روی کار آمدن سامانه مودیان باید از گواهی نام برده بهره گیری کرد. به منظور دریافت چنین امضاهایی شما باید در ابتدا درون سامانه ثبت نام بنمایید‌. چنانچه که شما درون سامانه ثبت نام اولیه را به عمل نیاورده اید، با ما در ادامه این نوشتار از هخامنش همراه باشید.

1-راه‌کار اولیه

متخصصان ما در هخامنش برای راحت تر نمودن کار شما برای دریافت گواهی امضای الکترونیکی CSR می تواند، کمک حال شما باشد. به گونه ای که شما بدون حضور پیدا کردن در دفتر اسناد رسمی به حالت اینترنتی احراز هویت خواهید شد. بعد از آن گواهی امضای الکترونیکی را کاملا معتبر و قانونی از ما تحویل خواهید گرفت.

2-راه‌کار ثانویه

شما ابتدا باید به وب‌سایت gica.ir وارد بشوید. سپس بر روی یک گزینه تحت عنوان درخواست صدور گواهی الکترونیکی ضربه بزنید. حال یک صفحه ای جدید رو به روی دیدگان شما نمایان خواهد شد، یک کلمه تحت عنوان ثبت نام ظاهر شده است، که باید بر روی آن کلیک کنید. در این مرحله از دریافت گواهی امضای الکترونیکی CSR برای باری دیگر با صفحه ای جدید مواجه می شوید.

در این مرحله لازم است، که شما مراحل مربوط به احراز هویت را انجام داده و رمز یکبار مصرف را دریافت کنید. سپس تکمیل اطلاعات را در پیش بگیرید. پس ابتدا اطلاعات هویتی خود را درون قسمت های مربوطه درج نموده و بر روی دکمه مرحله بعد ضربه بزنید.

در قسمتی که رمز یکبار مصرف را از شما طلب می کند، رمزی که به گوشی شما آمده را درج کنید. در قسمت تکمیل اطلاعات، مشخصات مربوط به خود را به زبان انگلیسی وارد کرده و بایست تصویر مربوط به کارت ملی خود را بفرستید.

علاوه بر اینها شما بایست رمز عبور خود را به منظور ورود به سامانه اخذ امضای الکترونیکی مشخص بنمایید. سپس با ضربه زدن بر روی ثبت نام انجام مراحل ثبت نام به منظور دریافت گواهی امضای الکترونیکی CSR انجام خواهد شد.

پس از پشت سر گذاشتن این مرحله شما به صفحه ای جدید فرستاده می شوید. در این صفحه بایست نام کاربری شما به نمایش در بیاید. حال در صفحه نام برده شما باید بر روی عبارت بازگشت به صفحه اصلی و ورود کاربران ضربه بزنید.

حال شما باید به کمک نام کاربری و رمز عبور تعیین شده وارد حساب کاربریتان بشوید. سپس درخواست گواهی امضای الکترونیک را به مرحله ثبت پایانی رسانید. دوستان عزیز در این لحظه ثبت نام شما درون سامانه معرفی شده به اتمام رسیده است. حال زمان دریافت گواهی امضای الکترونیکی CSR می رسد. در ادامه با ما همراه بوده و با روند آشنا بشوید.

بیشتر بخوانید

مراحل مربوط به دریافت گواهی امضای الکترونیکی CSR

بعد از آن که شما درون سامانه یاد شده حساب کاری ایجاد نمودید، امکان درخواست در راستای تقاضای گواهی الکترونیکی را خواهید داشت. برای در ادامه فرآیند اولین کاری که شما باید بکنید، ورود به حساب کاربری است. سپس؛

در صفحه جدید باز شده لازم است، که برای دریافت گواهی یاد شده بر روی عبارت ثبت درخواست گواهی الکترونیک در منوی اصلی کلیک بنمایید. بعد از آن گزینه ثبت درخواست گواهی از طریق CSR را انتخاب کنید.

چنانچه که شما عزیزان ثبت درخواست گواهی را بر گزیده باشید، بایست بعد از اخذ گواهی امضای الکترونیکی آن را به دفتر پیشخوان دولت بروید. سپس توکن مربوطه را بگیرید! ولی در صورت انتخاب عبارت دوم نیاز به جهت دریافت توکن نخواهد بود.

به جهت دریافت گواهی امضای الکترونیکی CSR درون صفحه باز شده بایست تعیین کنید؛ به چه نوع گواهی امضای الکترونیکی نیازمند هستید. چرا که آنها به سه دسته طبقه بندی می شود. متقاضیان مستقل، متقاضیان وابسته به دولت و متقاضیان وابسته به غیر دولت.

شما باید متقاضیان مستقل را بر گزینید. دو گزینه رو به روی شما باز می شود. یکی؛

-گواهی الکترونیکی با اعتبار یکساله

-گواهی الکترونیکی با اعتبار دوساله

خواهد بود. شما باید مبلغ مربوطه را پرداخت بنمایید. سپس بر روی عبارتِ پیش ثبت در بخش چپ پایین صفحه ضربه بزنید. بعد از انجام عملیاتِ پرداخت شما امکان مراجعه به صفحه اصلی خواهید داشت و باید بر روی عبارت لیست درخواست صدور گواهی کلیک بنمایید. اینگونه تمامی درخواست های شما به نمایش در خواهد آمد.

در دریافت گواهی امضای الکترونیکی CSR دقت کنید؛ حائز اهمیت ترین اطلاعات نیازمند بدان کد رهگیری می باشد. البته که کد رهگیری برای شما پیامک خواهد شد. چنانچه که شما بر روی ثبت درخواست کلیک نموده باشید، بعد از اخذ کد بایست به یکی از دفاتر پیشخوان دولت بروید. سپس توکن حاوی این امضا را دریافت نموده نیز کار خود را به پایان رسانید.

مراحل مربوط به ثبت درخواست گواهی الکترونیکی

سخن آخر

دوستانِ عزیز ما در طول این مطلب از خود به بررسی جوانب گوناگون دریافت گواهی امضای الکترونیکی CSR پرداختیم. امیدواریم که شما به خوبی فرا گرفته باشید، البته که بایست این مراحل را هم با دقت عمل بالایی پشت سر بگذارید. لذا شما عزیزان در صورت وجود سوالات بیشتر امکان برقراری ارتباط با ما در هخامنش را خواهید داشت.

درخواست مشاوره آنلاین

مشاوره تخصصی مطابق با نوع شغل و فعالیت شما توسط کارشناسان ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *