حسابداری شرکت‌ های تولیدی و صنعتی

حسابداری شرکت‌ های تولیدی و صنعتی

خلاصه از حسابداری شرکت‌ های تولیدی و صنعتی

حسابداری شرکت‌ های تولیدی و صنعتی

81 / 100

حسابداری را می‌ توانیم یکی از مهم‌ ترین اقدامات در شرکت‌ های تولیدی و صنعتی معرفی کنیم، که با کمک آن می‌ توان اقدام به محاسبه و برآورد اقدامات مالی کرد. در نظر داشته باشید بدون حسابداری شرکت‌ های تولیدی و صنعتی بررسی درآمد و سود شرکت‌ ها جهت در نظر گرفتن مالیات کاری سخت و تقریباً غیر ممکن می‌ شود.

میزان مواد خام اولیه و نهایی در شرکت‌ های تولیدی و صنعتی بسیار زیاد است و به همین دلیل با کمک خدمات حسابداری می‌ توان گزارشات مالی صحیح و کاملی از آن ها به دست آورد. در این قسمت برای شما در مورد حسابداری شرکت‌ های تولیدی و صنعتی صحبت می‌ کنیم.

در سیستم حسابداری شرکت‌ های تولیدی و صنعتی چه اهدافی تامین می‌ شود؟

موضوعی که در مورد حسابداری شرکت‌ های تولیدی و صنعتی باید بدانید این است، که سیستم‌ های حسابداری با اهداف مشخصی تعیین می‌ شوند، که در ادامه مهم ترین این اهداف را برای شما توضیح می‌ دهیم:

  • می‌ توان از آن ها برای برنامه‌ ریزی‌ های مالی و غیر مالی استفاده کرده و آن ها را به عنوان یک سند مناسب جهت تصمیم گیری مورد استفاده قرار داد.
  • به کمک برگه‌ های حسابداری که تهیه شده است می‌ توان هزینه‌ های موجود را تعیین و همه هزینه‌ های جاری و غیر جاری را شناسایی و برای آن ها گزارش تهیه کرد.
  • می‌ توانیم اقدام به تهیه بهای تمام شده کالاها کرده و بر اساس بهای تمام شده، میزان سود و زیان و سرمایه‌ گذاری‌ های بعدی را مشخص کنیم.
  • پس از ارائه گزارشات حسابداری، می‌ توان مشخص کرد، که آیا افراد، ماشین آلات و تجهیزاتی که در اختیار سازمان هستند کارایی لازم را داشته و آیا اصلاً برای سازمان به صرفه هستند یا خیر
  • از دیگر اهداف حسابداری شرکت‌ های تولیدی و صنعتی می‌ توان، به کسب یکسری اطلاعات کلی جهت تصمیم گیری برای پیشرفت آینده شرکت و سازمان اشاره کرد.

در سیستم حسابداری شرکت‌ های تولیدی و صنعتی چه اهدافی تامین می‌ شود؟

چه کسانی از اطلاعات حسابداری شرکت‌ های تولیدی و صنعتی استفاده می‌ کنند؟

موضوع مهمی که در حوزه حسابداری شرکت‌ های تولیدی و صنعتی ایجاد می‌ شود این است که از این اطلاعات حسابداری چه اشخاصی استفاده می‌ کنند؟

در نظر داشته باشید استفاده کنندگان از این اطلاعات به دو دسته استفاده کنندگان درون سازمانی و برون سازمانی طبقه بندی می‌ شوند.

استفاده کنندگان برون سازمان شامل سرمایه‌ گذاران، بستانکاران، دولت و بانک‌ ها و سهامداران هستند. استفاده کنندگان درون سازمان نیز شامل کارکنان، پرسنل، مدیران ارشد، مدیران میانی و به طور کلی تمامی کارمندان داخل سازمان به حساب می‌ آیند.

یکی از موضوعات مهمی که در مورد استفاده کنندگان حسابداری شرکت‌ های تولیدی و صنعتی باید در نظر داشته باشید این است که باید تمامی اطلاعات به صورت جامع و کامل و بدون هیچگونه کم و کاستی در اختیار تمامی استفاده کنندگان داخلی و خارجی قرار بگیرد.

این اطلاعات باید در زمان‌ های مشخص شده که معمولاً آخر سال است، به افرادی که بیرون از سازمان هستند مخصوصاً دولت برای تعیین مالیات عرضه شود. ارائه اطلاعات مهم حسابداری در مورد شرکت‌ های تولیدی و صنعتی سبب جلب رضایت سرمایه‌ گذاران و سهامداران شده و از ایجاد مشکلات بعدی جلوگیری می‌ کند.

بیشتر بخوانید

نقشه دارایی در حسابداری شرکت‌ های تولیدی و صنعتی

از جمله مباحثی که در همه موارد در حسابداری شرکت‌ های تولیدی و صنعتی بررسی می‌ شود، نقش دارایی‌ ها در این مبحث است. به طور کلی به هرچه که در شرکت وجود دارد و به عبارتی به کلیه حقوق مالی که در اختیار سازمان است، دارایی گفته می‌ شود. توجه داشته باشید دارایی انواع مختلفی دارد، که از مهم ترین آن ها می‌ توان به

  • وجوه نقد
  • مطالبات
  • اموال و اثاثه و ساختمان
  • موجودی‌ های کالا و مواد اولیه و ملزومات

اشاره کرد. همواره اولین مبحثی که نیاز است، در حسابداری شرکت‌ های تولیدی و صنعتی به خوبی بررسی شود دارایی‌ ها است، تا با شفاف سازی آن ها تمام افراد از جمله کارکنان و بستانکاران یا سرمایه‌ گذاران بتوانند اعتماد کرده و به فعالیت خود با شرکت‌ های تولیدی و صنعتی مورد نظر ادامه دهند.

نقشه دارایی در حسابداری شرکت‌ های تولیدی و صنعتی

حسابداری انواع هزینه‌ ها در شرکت‌ های تولیدی و صنعتی

یکی دیگر از موضوعات مهم و حیاتی در مورد حسابداری شرکت‌ های تولیدی و صنعتی، حسابداری انواع هزینه‌ ها است. به طور کلی حسابداری انواع هزینه‌ ها به مخارجی گفته می‌ شود، که برای اداره امور و انجام یکسری فعالیت‌ های مهم در شرکت مطرح است.

هزینه‌ ها منافع آتی ندارند اما وجود آن ها برای تداوم فعالیت‌ های موسسه ضروری است. در ادامه مهم‌ ترین انواع هزینه‌ ها در شرکت‌ های تولیدی و صنعتی که در حسابداری از اهمیت بالایی برخوردار است، را به شما معرفی می‌ کنیم:

  • هزینه‌ های جاری و سرمایه‌ ای
  • هزینه‌ های ساخت و تجاری
  • هزینه‌ های مستقیم و غیرمستقیم
  • هزینه‌ های ثابت، متغیر و نیمه متغیر

بررسی همه جانبه این هزینه‌ ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بر اساس فعالیت‌ های شرکت‌ های تولیدی و صنعتی، نیاز است، تا از آن ها استفاده شود. در نظر داشته باشید حسابداری شرکت‌ های تولیدی و صنعتی در مورد هزینه‌ ها نیز باید به خوبی بررسی شود، تا پس از مدتی مشکلاتی مانند ورشکستگی برای شرکت ایجاد نشود.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله در مورد حسابداری شرکت‌ های تولیدی و صنعتی متوجه شدید، ارائه گزارشات حسابداری برای این شرکت‌ ها از موارد مهم و حیاتی به حساب می‌ آید، که در تداوم فعالیت این شرکت‌ ها نقش مهمی دارد.

در صورتی که برای ارائه گزارشات حسابداری یا حتی ارائه اظهارنامه‌ های مالیاتی نیاز به فاکتورهای رسمی با تعداد زیاد و ستون و نمونه‌ های مختلف دارید، می‌ توانید بهترین و متنوع‌ ترین مدل‌ های فاکتورهای رسمی را از سایت فاکتور هخامنش سفارش دهید.

مجموعه ما به دلیل همکاری با بیش از ۱۱ شرکت بازرگانی و تولیدی معتبر و داشتن بیش از ۱۷ سال سابقه درخشان، می‌ تواند بهترین فاکتورها را طراحی و در کمترین زمان در اختیار شما قرار دهد.

درخواست مشاوره آنلاین

مشاوره تخصصی مطابق با نوع شغل و فعالیت شما توسط کارشناسان ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *