ارسال صورتحساب مالیاتی اشخاص حقیقی

ارسال صورتحساب مالیاتی اشخاص حقیقی

خلاصه از ارسال صورتحساب مالیاتی اشخاص حقیقی

ارسال صورتحساب مالیاتی اشخاص حقیقی

87 / 100

امروزه ارسال صورتحساب مالیاتی اشخاص حقیقی به عنوان یک امر ضروری و الزامی می باشد. همه مشاغل به همراه اشخاص حقوقی موظف هستند نسبت به صدور این صورتحساب باید اقدام کنند. افراد برای ارائه این صورتحساب به صورت الکترونیکی می توانند به سایت سازمان امور مالیاتی مراجعه کنند. بر اساس متن قانون تسهیل سامانه مودیان به این امر اشاره شده است که الزام این لایحه به دلیل اجرای ساده تر و بهتر قانون های سامانه مودیان است. این امر باعث شده تغییراتی در مواد قانون ایجاد گردد.

مشمولین صدور صورتحساب الکترونیکی

سامانه امور مالیاتی درباره ارسال صورتحساب مالیاتی اشخاص حقیقی بیانه ای صادر کرده است که چه افراد حقیقی برای ارسال صورت حساب اجبار دارند. بر اساس این اطلاعیه دو دسته اشخاص حقیقی وجود دارند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

مشمولین صدور صورتحساب الکترونیکی

دسته اول

بر اساس این اطلاعیه اشخاص حقیقی که مقدار فروش آن ها در زمینه کالا و خدمات به صورت خالص در نیمه نخست سال بیش از 180 میلیارد ریال می باشد. این افراد موظف هستند که صورتحساب خود را ارسال نمایند. در صورتی که میزان درآمد آن ها در زمانی به جز نیمه اول سال به حد نصاب برسد نیاز به ارسال صورتحساب ندارند و می توانند یک فصل را تنفس داشته باشند. این افراد برای ارسال صورتحساب مالیاتی اشخاص حقیقی باید از آخر فصل بعد اقدام کنند.

دسته دوم

مشاغلی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم و مشمول قانون ارسال صورتحساب مالیاتی اشخاص حقیقی قرار گرفته اند در حقیقت به عنوان زیر مجموعه ی قانون صدور صورتحساب های الکترونیکی قرار می گیرند. این مشاغل عبارتند از:

1.دامپزشکی، پیراپزشکی، پزشکی، داروسازی و داروخانه

2.فروشندگانی که در زمینه فروش تجهیزات و کالاهای پزشکی فعالیت می کنند.

3.مشاغل حقوقی که شامل مشاوره حقوقی، ازدواج، خانواده، وکالت و …. می شوند.

4.ارائه کنندگان خدمات و کالاهای مربوط به طلا و جواهر، پلاتین

5.فروشندگان مواد معدنی

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره صورتحساب مالیاتی با کارشناسان ما در ارتباط باشید

مالیات اشخاص حقیقی چگونه محاسبه می شود؟

در ادامه مبحث ارسال صورتحساب مالیاتی اشخاص حقیقی قصد داریم به این موضوع اشاره کنیم که مالیات اشخاص حقوقی چگونه مورد سنجش و محاسبه قرار می گیرد. مالیاتی که برای اشخاص حقیقی در نظر می گیرند بر اساس درآمد آن ها محاسبه می گردد. به عبارت دیگر می توانیم بگوییم سازمان امور مالیاتی برای دریافت مالیات از اشخاص حقیقی درصدی از کل درآمد آن ها را که از فروش کالا یا خدمات حاصل آمده است پس از اینکه هزینه های قابل قبول سازمان امور مالیاتی کسر شد به دست می آید.

صورتحساب مالیاتی اشخاص چیست؟

ارسال صورتحساب مالیاتی اشخاص حقیقی چیست؟ در پاسخ باید بگوییم این صورتحساب شامل انجام معاملات شخص ثالث می باشد. شخص حقیقی موظف است در صورتحساب مالیاتی اطلاعاتی را درج کند که این اطلاعات شامل نام و نام خانوداگی فرد، آدرس و کد پستی، کد ملی، نوع کالا یا خدمات، تاریخ صورتحساب، مبلغ کل، مبلغ واحد و در انتها مالیات بر ارزش افزوده را قید کنند.

راه اندازی سامانه ی جدید مودیان باعث شده است برای صورتحساب های مالیاتی اشخاص حقوقی قانون جدید به وجود بیاید. بر اساس این قانون جدید افراد حقوقی، حقیقی و هر کسی که مالک کسب و کاری است و اقدام به فروش خدمات و کالایی می کند باید نسبت به ارسال صورتحساب مالیاتی اشخاص حقیقی اقدام نماید. ارسال این صورتحساب در سامانه مودیان باید با رعایت قوانین وضع شده انجام بگیرد. این صورتحساب را در قانون جدید با عنوان صورتحساب الکترونیکی می شناسند.euro1 jpg

 

سامانه مودیان مالیاتی اشخاص حقیقی

سامانه مودیان مالیاتی اشخاص حقیقی با آدرس اینترنتی tp.tax.gov.ir در دسترس می باشند. افراد می توانند با مراجعه به این سامانه علاوه بر انجام فرایند ثبت نام نسبت به ارسال صورتحساب مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام نمایند. این صورتحساب شامل صورتحساب ای الکترونیکی مرتبط با خدمات و کالاهای فروخته شده می باشد. افراد باید نسبت به اتصال پایانه هی فروش خود به این سامانه اقدام نمایند.

هر مودی در سامانه مالیاتی افراد حقیقی و حقوقی دارای یک کار پوشه می باشد. تنها با استفاده از این کار پوشه است که تبادل اطلاعات میان مودیان و سازمان امور مالیاتی اتفاق می افتد. خریداران می توانند به این سامانه مراجعه کرده و نسبت به بررسی فاکتورهای خرید خود اقدامات لازم را داشته باشند و در انتها آن ها را رد یا تایید نمایند.

نحوه ارسال صورتحساب مالیاتی اشخاص حقیقی

روش های مختلفی برای ارسال صورتحساب مالیاتی اشخاص حقیقی به سامانه مودیان مالیاتی وجود دارد. در ابتدای امر مودی می تواند صورتحساب را شخصا با استفاده از نرم افزارهای واسط یا نرم افزارهای حسابداری ارسال کند. یکی از روش های دیگری که برای ارسال این نوع صورتحساب پیشنهاد می شود ارسال صورتحساب به وسیله شرکت های مورد اطمینان و سامانه های دولتی با استفاده از کلید مودی انجام می گیرد. در این روش مودی اطلاعات خود را در اختیار شزکت های معتمد قرار می دهد سپس آن ها با کمک نرم افزارهای واسط و با استفاده از مودی به ارسال اطلاعات می پردازند.

ارسال صورتحساب مالیاتی اشخاص حقیقی در روش سوم با استفاده از کلید شرکت های معتمد و سامانه های دولتی انجام می گیرد. در این روش اشخاص حقیقی اطلاعات خود را در اختیار شرکت های معتمد قرار می دهند، در ادامه شرکت معتمد با استفاده از نرم افزارهای واسط و با کمک کلید خودش صورتحساب را برای مودی ارسال می کند. انتخاب هر کدام از این روش ها سلیقه ای می باشد افرارد ملزم به ارسال این صورتحساب به هر روشی هستند.

سخن پایانی

در سال های گذشته ارسال صورتحساب مالیاتی اشخاص حقیقی با روش های دیگری انجام می گرفته است، مودیان در این رابطه با پرسش های زیادی روبرو می شوند. افراد می توانند برای پاسخ به این سوالات با شرکت های معتمد نظیر هخامنش مشاوره ی لازم را داشته باشند. این شرکت ها همانطور که از نام آن ها مشخص است بسیار مورد اطمینان بوده و در محافظت از اطلاعات شما کوشا می باشند. این شرکت ها می توانند به دو روش مختلف به ثبت و ارسال اطلاعات و صورتحساب های مالیاتی بپردازند. مودیان می توانند فرایند ارسال صورتحساب را با خیال راحت به  این شرکت ها بسپارند و از مشاوره های لازم بهره مند شوند.

درخواست مشاوره آنلاین

مشاوره تخصصی مطابق با نوع شغل و فعالیت شما توسط کارشناسان ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *