آموزش کارپوشه سامانه مودیان

آموزش کارپوشه سامانه مودیان

خلاصه از آموزش کارپوشه سامانه مودیان

آموزش کارپوشه سامانه مودیان

83 / 100

پس از تصویب و ابلاغ بخشنامه ماده ۵، تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی و صاحبان مشاغل موظف هستند فاکتورهای فروش معاملات خود را در سامانه مودیان ثبت کنند.

این افراد باید در مرحله اول اقدام به یادگیری کارپوشه سامانه مودیان کرده و سپس فاکتورهای فروش خود را در قسمت مشخص شده برای محاسبه مالیات ثبت نمایند.

به دلیل اهمیت ویژه و حساسیت‌ های فراوانی که این کارپوشه دارد، در این مقاله می‌ خواهیم اقدام به آموزش کارپوشه سامانه مودیان برای شما کرده، تا هرگونه ابهامی رفع شود و در هنگام ثبت فاکتورها برای تعیین مالیات مشکل یا خطایی برای شما ایجاد نشود.

معرفی کارپوشه سامانه مودیان به زبان ساده

قبل از اینکه بخواهیم برای شما در مورد آموزش کارپوشه سامانه مودیان صحبت کنیم بهتر است، در ابتدا بدانید اصلا کارپوشه چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر بخواهیم یک پل ارتباطی و درگاه بین مودیان و سازمان امور مالیاتی معرفی نماییم، در واقع آن کارپوشه مالیاتی خواهد بود. تمام مودیان می‌ توانند، در کارپوشه خود اطلاعات مالیاتی از جمله اظهارنامه مالیاتی و عوارض ارزش افزوده را مشاهده کنند.

همچنین در کارپوشه می‌ توان درخواست‌ های مالی و مالیاتی و پرونده‌ ها را پیگیری کرد. به عبارتی می‌ توانیم بگوییم تمام اشخاص حقیقی و حقوقی برای اینکه فعالیت مالیاتی خود را شروع کنند، باید در ابتدا کارپوشه مالیاتی خود را ایجاد نمایند تا همه فعالیت‌ های مالی و مالیاتی آن ها داخل کارپوشه نگهداری و ذخیره شده و از ایجاد هرگونه مشکل یا خطا نیز پیشگیری شود.

معرفی کارپوشه سامانه مودیان به زبان ساده

آموزش کارپوشه سامانه مودیان مالیاتی

موضوع مهمی که در حوزه آموزش کارپوشه سامانه مودیان باید در نظر داشته باشید این است، که تمام اشخاص حقیقی و حقوقی به جز اشخاص حقوقی که نام آن ها جزء موارد استثنا ذکر شده است، وظیفه دارند اقدام به رعایت قوانین کرده و اطلاعات مالیاتی خود را در کارپوشه خود ذکر کنند.

در مورد چگونگی اختصاص دادن کارپوشه به مودیان مالیاتی باید بگوییم، که طبق بخشنامه منتشر شده به تمام افرادی که در سازمان امور مالیاتی پرونده دارند، به صورت خودکار کارپوشه مالیاتی اختصاص داده می‌ شود.

لذا این افراد باید به سایت http://tp.tax.gov.ir وارد شده و پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد کارپوشه اختصاصی خود شوند. سپس این افراد باید اقدام به انتخاب پرونده مالیاتی خود کرده و با عضویت در کارپوشه اطلاعات خود را تکمیل کنند، تا شناسه یکتای مالیاتی برای آن ها ایجاد شود.

البته یکی از موضوعات مهمی که در مورد آموزش کارپوشه سامانه مودیان باید در نظر داشته باشید، این است، که این افراد پس از اینکه ثبت نام خود را در سامانه مودیان تکمیل کردند باید از طریق نرم‌ افزارهای مختلف حسابداری، صورت‌ های خود را جمع آوری کرده و برای این سامانه ارسال کنند.

مهم‌ ترین کاربردهای کارپوشه سامانه مودیان

ممکن است بسیاری از افراد پس از آموزش کارپوشه سامانه مودیان سوال کنند، که اصلاً مهم‌ ترین کاربرد این کارپوشه چیست؟ در پاسخ باید بگوییم، که شما با کمک این کارپوشه می‌ توانید ارتباط خود را با سازمان امور مالیاتی کشور حفظ کنید.

علاوه بر این، همه فعالیت‌ های مالیاتی و مالی شما در این کارپوشه ثبت می‌ شود و در صورت نیاز به بررسی‌های دقیق‌ تر یا پیشگیری از به وجود آمدن اشتباه و خط‌ ها، می‌ توانید، در زمان‌ های دلخواه به کارپوشه خود مراجعه نمایید.

به عبارتی می‌ توانیم بگوییم یکی از ساده‌ ترین و سریع‌ ترین راه‌ ها برای برقراری ارتباط بین مودیان و سازمان امور مالیاتی کشور همین کارپوشه است.

بیشتر بخوانید

چه افرادی به کارپوشه در سامانه مودیان احتیاج دارند؟

ممکن است همواره این سوال برای شما ایجاد شود، که چه اشخاصی نیاز به آموزش کارپوشه سامانه مودیان دارند و باید در این سامانه ثبت نام کنند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم، که طبق بخشنامه جدید ابلاغ شده

  • همه اشخاص حقوقی از جمله همه شرکت‌ های تجاری و غیر تجاری
  • تمام اشخاص حقیقی که صاحبان مشاغل هستند، از جمله افرادی که در گروه‌ های صنفی و در گروه‌ های غیر صنفی هستند

نیاز است، تا برای ارائه فاکتورهای فروش و تعیین میزان مالیات سالانه در سامانه مودیان ثبت نام کرده و دارای کارپوشه باشند.

چند روز پس از ثبت فاکتور فروش نیاز است تا شما آن را در کارپوشه ثبت کنید؟

پس از اینکه آموزش کارپوشه سامانه مودیان را فرا گرفتید نیاز است، تا در زمان مشخص و تعیین شده اقدام به ثبت فاکتور فروش خود در این کارپوشه کنید.

در مورد زمان مناسب آن باید بگوییم، که شما باید بلافاصله پس از انجام معامله، هنگامی که همه اطلاعات مهم در فاکتور درج شد و زمانی که مطمئن شدید هیچگونه اشتباهی در آن وجود ندارد باید آن را در سامانه مذکور ثبت کنید.

توجه داشته باشید پس از انجام معامله باید به خوبی فاکتور را بررسی کرده و از نداشتن هیچگونه اشتباه مطمئن شوید، زیرا اگر اشتباهی در فاکتور وجود داشته باشد امکان ویرایش و اصلاح آن در سامانه مودیان و کارپوشه وجود ندارد.

چند روز پس از ثبت فاکتور فروش نیاز است تا شما آن را در کارپوشه ثبت کنید؟

سخن پایانی

توجه به آموزش کارپوشه سامانه مودیان از مهم ترین مواردی است، که تمامی افراد و مشاغل باید آن را در نظر داشته باشند. به دلیل اهمیت فراوانی که پرداخت مالیات دارد و از ایجاد مشکلاتی مانند جریمه شدن افراد جلوگیری می‌ کند، در نتیجه در کنار ایجاد کارپوشه، تهیه فاکتورهای رسمی مالیاتی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

به همین دلیل در صورتی که می‌ خواهید انواع مدل‌ های فاکتورهای رسمی یا اظهارنامه‌ های مالیاتی را خریداری کنید، می‌ توانید محصول مورد نظر خود را از مجموعه فاکتور هخامنش سفارش دهید.

سایت ما به دلیل داشتن ۱۷ سال سابقه و تجربه در این زمینه می‌ تواند انواع فاکتورها را در نمونه‌ ها و ابعاد و اندازه‌ های مختلف طراحی کرده و در کمترین زمان در اختیار شما قرار دهد.

درخواست مشاوره آنلاین

مشاوره تخصصی مطابق با نوع شغل و فعالیت شما توسط کارشناسان ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *